Wie weet een goede oplossing m.b.t. studentenhuisvesting in de grote steden?

plannen worden gerealiseerd en worden niet uitgevoerd omdat het achteraf toch niet haalbaar schijnt te zijn.
loze beloftes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Flatten op de campus. Allemaal dezelfde kamergrootte, allemaal dezelfde voorzieningen. Internetverbinding met een mooie snelheid. Supermarktje naast de flatten. Misschien nog andere zaken als een sportzaaltje, een kroeg of twee, een restaurantje, een boek/posthandel. Een eigen dorpje maken.

Gemeenten moeten investeren in deze flatten. Door de huur krijgen ze hun geld dubbel en dwars terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf vind ik de oplossing van de zeecontainers een goede oplossing. Als je een aantal zeecontainers op elkaar plaatst kan je hier een heel goedkoop snel een flat van maken. De kamers gemaakt van de containers zijn redelijk groot bovendien hebben we genoeg van die dingen. Briljante en creatieve oplossing. Er staan al een paar van deze flats en dit heeft een goede invloed op het kamer te kort in de grote steden voor de studenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het teveel aan gevangenissen zouden als studentenkamer ingezet kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is ook gedaan bij amsterdam spaklerweg. dat waar ze in zitten waren vroeger cellen van de bijlmer bajes. het uitzicht daar schijnt alleen wat minder te zijn :P
(+1)
Misschien helpt het dat de student zelf creatiever en minder kritisch is. Zo is er een enorme leegloop in hotels, wie weet misschien kan een studentenvereniging in een stad het op een akkoord gooien met zo'n hotel.