Zou The New World Order echt bestaan?

Ik kwam een keer terrecht op een site over The New World Order. Dat is een (elite?) groep mensen (voornamelijk vanuit de overheid volgens mij) Die van de wereld 1 wereldbevolking, 1 wereldtaal, 1 wereldmunteenheid, 1 wereldreligie en ga zo maar door.
Naarmate ik er wat meer over op begon te zoeken begon/begin ik het een beetje eng te vinden want je vind als je goed diep graaft gewoon best freaky dingen kijk maar naar dat weakyleaks enzo. Ik lees dan (vooral op die site`s) vaak over `de kudde' dat de overheid (en cia ofzo) ons `in toom' houd door ons bepaalde dingen voor te houden. En zo dus eigenlijk steeds meer identiteid van ons wint en dat dat dus steeds verder gaat eigenlijk al zonder dat wij (als burgers) ons daar bewust van zijn. Dingen zoals privacy enzo. Zo zijn er ook mensen die dus denken dat die ramp in amerika met die vliegtuigen en hoge gebouwen, dat dat dus allemaal opzet was en dat er zelfs bewijs tegen zou zijn, en met die ramp van Japan waren er mensen die dachten dat het van het ` H.A.A.R.P. vandaan zou komen.
Ik weet er niet super veel van maar het baart me wel zorgen. En mijn vraag is eigenlijk, wat denken jullie? Zou zoiets echt bestaan? Aan de ene kant denk ik namelijk dat er wel een kern van waarheid in kan zitten. Maar als ik er te veel mee bezig ben kan ik er best in wegzakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen wonder dat je zwaar depressief en overspannen aan het raken bent: ga eens iets leuks doen!

Het beste antwoord

Ik vindt het zelf ook wel eng als ik ernaar kijk, en ben er daarom maar mee gestopt. Of het bestaat of niet weet ik niet. Elke gek kan een groep oprichten of een bericht de wereld insturen. Ik denk dat het belangrijk is dat je je gezond verstand gebruikt wat betreft je wel en niet wilt. Je kunt alles geloven en jezelf gek praten, daar wordt je of het nu waar is of niet, hoe dan ook, niet gelukkig van. Je moet gewoon goed opletten wat je kwijt wilt aan privegegevens. Zo ben ik zelf tegen het geven van vingerafdrukken, dat vindt ik al te prive. Maar zoals een politiechef laatst opperde om iedereens dna in een database te hebben voor het geval iemand wat doet, is natuurlijk helemaal belachelijk. Als je je tegen dat soort dingen blijft verzetten met zijn allen kun je privacy en staat gescheiden houden. Verder kun je bijvoorbeeld donateur worden van bits of freedom. Zij zijn een arganisatie die probeerd om je gegevens op internet beschermd te houden en zij ook tegen het opslaan van telefoongesprekken en het bijhouden van internet verkeer van elke burger hier in Nederland. Dit zijn dingen die werkelijk gebeuren en waar je dus ook echt wat aan kunt doen. Zo maak je je hard voor een stabiele samenleving zonder dat je jezelf helemaal gek maakt met conspiricy theory's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk idd dat ik er niet te veel meer over moet opzoeken. Maar je privasie gaat er wel aan dat weet ik wel kijk maar naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=OohrAPiDnMA

Andere antwoorden (6)

ik ben een tijdje er ook veel naar gaan zoeken. maar ik geloof het niet.
alles is zo vergezocht. ik geloofde het ook een tijdje, maar mijn moeder vertelde me dingen die laten zien dat dat niet waar is wat die mensen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk bestaat de nieuwe wereldorde. Ik ben er lid van. Dus ik kan er hier niet al te veel over zeggen. All hail discordia!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de Nieuwste Wereldorde opgericht en wij zijn inmiddels bijzonder succesvol.
in ieder geval goed dat je er een beetje onderzoek naar doet! ik heb dit ook een hele tijd gedaan. maar je moet niet achter alles een complot gaan zien.
en ja ik geloof wel dat de illuminati bestaat. een schaduwregering. mensen met onwijs veel geld. die uit zijn op wereldmacht. deze mensen komen uit steenrijke families die al in de 18e eeuw meer dan 50% van de amerikaanse economie in handen had (rockefeller). wereldmacht. maar eerst komen de verenigde staten van europa (weet je nog dat we massaal "nee" stemden toen we mochten stemmen voor een europese grondwet ? is er toch doorheen gedrukt! europa gaat steeds meer voor ons regelen. let maar op. de verenigde staten van europa komen er aan. ik heb hier overal zoveel info over dat kan ik hier niet neerzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de NWO een beeeeetje slim is, zullen we hier niks of nauwelijks van merken. Mensen hebben de neiging om te protesteren en de macht te grijpen als hen iets niet bevalt, dus zeer radicale acties te ondernemen is niet echt handig voor de NWO. Ook is een totale eenheid zeer moeilijk. Kijk naar de oorlog in joegoslavie enkele jaren terug...

Veel van deze theorien komen tot stand door verschillende interpretatie van feiten en bronnen. Ook heeft soms paranoia er iets mee te maken. Begrijp aub dat de maatschappij zeker aan het veranderen is (sociaal EN politiek). Dit is volstrekt begrijpelijk gezien de nieuwe positie van China, social media, etc. Ook is de wereld te gevarierd en chaotisch om de conclusie te trekken dat we NU in een NWO leven.

Nu geloof ik absoluut niet in de illuminati/vrijmetselaars/etc. al is het zeker een interessant onderwerp. Zeker voor discussies!

("die ramp in amerika met die vliegtuigen en hoge gebouwen". Deze quoute vind ik wel zeer respectloos en onacceptabel!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je de Bilderberggroep als zodanig kunnen beschouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The great reset is begonnen. Vraag me af hoe jij er nu 9 jaar later over denkt in deze gekke tijd.