Hoe kan ik mijn vragen het beste stellen?

om het voor iedereen duidelijk te houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer een vraag duidelijk en begrijpbaar te houden voor iedereen. Maar om een goeie vraag te stellen,moet je wel even nadenken. Teveel neiging naar chatten wordt verwijderd,en als de vraag al een keer geweest is ook. Maar daar ben je zelf bij. Maar om een goeie vraag te stellen ,dat valt nog niet echt mee. En lees de vraag nog een keer goed door voor je hem plaatst,anders kun je van sommige kritiek krijgen op je taalgebruik,of spelfouten.

Geen onzin verkondigen... Toegevoegd na 4 minuten: Om het gemoedelijk te houden: Ik zou ten eerste beginnen met goede spelling en grammatica (een zonde die ik zelf weleens bega). Ten tweede, denk goed na over wat je probeert te vragen. Schrijf je vraag naar het publiek.

Als je het voor iedereen duidelijk wil houden, is het belangrijk dat het voor iedereen te begrijpen is. "Moeilijke" woorden dus overslaan. En in gewoon simpel Nederlands je vraag stellen, dan moeten de meeste mensen het wel snappen neem ik aan.

In 'klare' taal, denk ik zo....!

Je stelt een duidelijke en korte vraag. En vervolgens leg je uit waarom je die vraag stelt, wat je er al van weet en wat je er graag bij wilt weten. Zo moet het als je serieus genomen wilt worden. Tweelingzielen vinden veel mensen onzin. En je ligt je vraag niet verder toe. Jij weet niet wat een misantroop is. Dan denk ik: ga eerst eens wat Nederlandse woorden leren inplaats van je druk te maken om al die zweverige termen. Toegevoegd na 22 minuten: verbetering: je licht te vraag niet verder toe. [niet: ligt]. Toelichten van een vraag, verduidelijken, uitleggen, dat wil echt wel helpen.

gewoon op z'n nederlands Toegevoegd na 4 minuten: sorry hier heb je natuurlijk niets aan. Gewoon kort en bondig vraag stellen en daarna heb je nog extra ruimte voor enige uitleg

Kort en bondig. En met een vraagteken op het eind. Toegevoegd na 2 minuten: En als het vragen zijn, die je hier op GV wilt stellen, zullen ze moeten voldoen aan de richtlijnen. Het is niet anders.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100