Waarom wil de politie perse de ouders vinden van een te vondeling gelegde baby?

(dit nav baby Lily, gisteren te vondeling gelegd bij het ziekenhuis in Utrecht)

Begrijp me niet verkeerd, ik keur het ook niet goed en begrijp dat de politie ''graag'' wil weten wie de moeder is maar waarom een grote klopjacht op zo'n moeder? het is duidelijk dat de moeder in kwestie niet voor het kindje kan zorgen, legt er een brief bij dat het meisje een naam heeft(Lily) en geeft aan niet voor het kindje te kunnen zorgen.

Het feit alleen al dat de moeder het meisje een naam heeft gegeven , geeft aan dat het niet een harteloos persoon is en daaruit blijkt ook dat de moeder het wellicht moeilijk heeft gehad met haar keuze. Ze had de baby ook iets aan kunnen doen.
Ook zijn er zat mensen die GEEN kindje kunnen krijgen en graag over bijvoorbeeld baby Lily de voogdij willen hebben.

Kortom: waarom een klopjacht op de radeloze moeder ipv het kindje elders een goed onderkomen geven en gewoon het hele verhaal NIET in de media te vermelden. want dat kan naar mij mening de enige reden zijn waarom ze het in de media vermelden, sensatie, en getuigen oproepen voor de klopjacht op de moeder. Zal de moeder een straf krijgen als zij wordt gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Al met al heeft ze een strafbaar feit gepleegd.en ze zal zich toch voor de rechter moeten verantwoorden.
hoe radeloos haar daad ook is geweest,had ze misschien eerder zelf hulp kunnen of moeten zoeken,bij de desbetreffende instanties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'',had ze misschien eerder zelf hulp kunnen of moeten zoeken,bij de desbetreffende instanties.
''...is natuurlijk wel heel erg kort door de bocht he? in sommige gevallen kunnen meisjes dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe radeloos je ook mag zijn... Je legt een baby toch niet in een plantsoentje neer? Het is goed afgelopen, maar dat had ook anders gekund.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je naast het poesje eventueel nog een plekje voor Lily?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha LOL...ja aan de andere borst
Het is de politie er natuurlijk niet om te doen, de kleine weer terug te bezorgen aan de moeder, maar wat ze heeft gedaan is wel strafbaar. Dus opzoeken en straffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keihard die Toet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Dus opzoeken en straffen.''..echt he?
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de moeder het kind niet vrijwillig te vondeling heeft gelegd. We weten immers niet eens of zij het daar zelf heeft neergelegd en als dat toch zo is om welke reden.
Ik ben overigens niet voor vervolging; geen mens wordt een beter mens in de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft de moeder de baby er wel niet zelf neergelegd en is het briefje ook niet door de moeder geschreven. Ik zag laatst nog een documentaire over twee meisjes die waren ontvoerd door een man die de meisjes vervolgens had opgesloten in een zelfgebouwde ondergrondse 'kelder'. Niemand die ooit iets door heeft gehad en niemand die van die vent had verwacht dat hij tot zoiets in staat was. Die twee meisjes werden allebei door deze man verkracht. Een van die meisjes is een aantal keren in verwachting geraakt, de baby's zijn geboren en vervolgens ter vondeling gelegd door deze verschrikkelijke man. Uiteindelijk zijn deze meisjes gevonden. De baby's die waren in de tussentijd geadopteerd. Het meisje wou haar kinderen graag terug. Zoiets kan natuurlijk ook spelen samen met zoveel andere redenen. Het is goed dat ze proberen te achterhalen waar deze baby vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sameleving(de wet) en dus de politie ziet dat als misdaad!
En zoals je weet,misdaden moeten bestraft worden,ongeacht de ellendige omstandigheden waarin zo'n meisje verkeert!
Ordnung muss sein!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een misdaad is, en dus strafbaar.

Gelukkig werd het ook daadwerkelijk gevonden.

Maar hoeveel zijn er nooit gevonden, dat weet ik niet dat weet u niet, dat weet niemand niet.

Babytjes worden als oud vuil gedumpt, nu weer in Utrecht.

In Duitsland is het babyluik een groot 'succes'. Daar zijn de laatste jaren in tachtig schuiven meer dan 300 baby's achtergelaten. In Nederland wordt gemiddeld twee keer per jaar een baby te vondeling gelegd.

En ondanks mijn mails naar DenHaag word er nog steeds niets ondernomen door de Nederlandse Regering om dit onmenselijke kinderleed op een beetje kind/mens-waardige wijze te laten verlopen..

En worden pasgeborene/babytjes nog steeds bij vuilnisbakken /portieken etc gedumpt..

In Nederland worden tientallen kinderen per jaar zomaar ergens door hun ouders achtergelaten.

Meestal gaat het om erg jonge kinderen die te vondeling worden gelegd omdat hun ouders geen andere uitweg meer zien.Welke hulpverlening krijgen deze kinderen vervolgens? En als de ouders bekend zijn: wat gebeurt er dan met ze?

(Voor de leesbaarheid wordt het begrip 'ouders' ook gebruikt voor één ouder, bijvoorbeeld een -ongehuwde- moeder.)
Een vondeling is een kind dat levend en hulpeloos door de ouders wordt achtergelaten, meestal door een alleenstaande moeder,al dan niet onder dwang?. Het kind kan daar schade door ondervinden of zelfs overlijden, voordat iemand het opmerkt. Ouders brengen het kind daarmee in levensgevaar, wat een strafbaar feit is. Politie en justitie starten daarom altijd direct een onderzoek om de identiteit van de ouders te achterhalen..het enigste geluk dat vondelingentje's hebben is dat zij worden gevonden,maar weet u hoeveel er niet zijn gevonden,en in verkeerde handen zijn terecht gekomen met alle gevolgen van dien! hoeveel dat er zijn zal niemand ons kunnen vertellen,en dus alleen daarom al zouden er vondelingen-luikje's moeten komen door het hele land!

Maar tot die tijd wat doet men dan, daarom wil ik een oproep doen om babytjes niet als oud vuil langs de weg te zetten !

ALSTUBLIEF LEG HET NIET OP DE STRAAT OF IN EEN PORTIEK.

WANT WIE WEET VIND MEN HET NIET.

EN VALT HET IN VERKEERDE HANDEN WAT DAN OOK NIEMAND ZIET .

WANT HOEVEEL VOND MEN ER NIET?

DAT WEET IK .

DAT WEET U.

DAT WEET NIEMAND NIET..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''gedumpt,''? *zucht*...wat denk je zelf? je bent duidelijk geen vrouw... ben je lid vd kerk?
die moeder heeft iets gedaan wat niet mag, en dat moet gestrafft worden, met een passende straf. als de moeder het kind niet achtergelaten heeft, dan kan ze het misschien terug krijgen, dan zijn we allemaal blij. maar hoe dan ook, de politie moet er vanuit gaan dat iemand gestraft moet worden voor het abandoneeren van het kind Lily.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vorm van criminaliteit, want de moeder had het kind ook af kunnen staan voor adoptie e.d. De baby is niet weerbaar en moet maar zien. Om die reden hebben ze in Belgie ook een vondelingluik, waar ze de baby veilig achter kunnen laten. (best raar, maar toch beter dan dat zo`n baby dood gaat).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met jou stelling in de vraag.
Ik begrijp ook niets van deze klopjacht en ik denk dat het de zaak meer schade toebrengt dan goed doet.
Ik zie dit niet als een misdaad maar als een wanhoopsdaad van iemand die waarschijnlijk geen kant meer uit kan.
Triest dat er dan zo over geoordeeld wordt!
Hoe vreselijk moet het zijn om daar je kindje nee te leggen!
Dus zo iemand verdiend wat mij betreft steun en niet al dez reacties!!