Hoe hoog is de bijstand en van welke vrijstellingen + subsidies kun je allemaal genieten als je in de bijstand zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
paulus811
12 jaar geleden
In Nederland is dat wel de realiteit vaak.

Het beste antwoord

Toeslagen kun je ook krijgen als je een partner hebt.
Maar ga even naar www.berekenuwrecht.nl
Daar moet je wat gegevens invullen en wordt al veel duidelijk
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hoe moeilijk is dit nou om even zelf te zoeken? Ik tik 'bijstand' in google en voila.....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hear hear!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker geen zin om zelf te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg. als je het niet weet, is dit nog helemaal geen rare vraag hoor.
paulus811
12 jaar geleden
Niet weet? Als je de vraag hier kunt stellen, kun je het antwoord toch ook zelf vinden? De link vermeld de exacte bedragen per gemeente en per leefsituatie, plus een overzicht van alle aanvullende voorzieningen. Hoe panklaar moet iets voorgekauwd worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, de tóón.... "Hoe moeilijk is het om dit zelf op te zoeken"... Alsof de vraagsteller uit een ei komt... o_0 Het had best anders verwoord mogen worden. Een redelijk normaal antwoord bijvoorbeeld. Inderdaad zijn zat dingen op internet te vinden, maar er blijven nog steeds mensen bestaan die niet weten hoe en waar ze moeten zijn of hoe iets heet, er niet uitkomen en dus op deze website terecht komen.
Genieten is het niet in de bijstand. Je krijgt afhankelijk van de situatie tussen de 660p/m en de 1320p/m en je mag als alleenstaande maximaal 5550 euro hebben, als gehuwd stel maximaal 1.110 euro. Toeslagen kan je krijgen als alleenstaande of als alleenstaande ouder. Verder moet je elke baan accepteren die je kan vinden en moet je actief solliciteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.rechtopminimavoorzieningen.nl

Kies je gemeente en zie wat de mogelijkheden zijn.