M.i. dat je de wereld waardeert, het leven waardeert, respect hebt voor de wereld, voor je medemens en voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Andere helpen, wanneer dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je een gevoel van verbondenheid met de hele mensheid voelen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je anderen behandelt zoals je zelf behandeld wilt worden, en de boel weer zo achterlaat (of liefst nog iets beter) als je het hebt aangetroffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen verplichtingen als wereldburger. Er is geen wereldwetboek wat je dingen oplegt. Op wat natuur fanatiekelingen na die denken dat ze op die manier de wereld moeten redden.
Verbeter de wereld begin bij jezelf, je gezin,je huis.je omgeving etc.. en dan volgt de wereld vanzelf !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voldoet aan de millennium doelen (zie link voor een test of jij een wereld burger bent) voor betekenis is de 2de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een boom planten
of beter nog een paar
bomen zijn zo goed voor ons en maken de wereld veel mooier(denk maar eens in hoe jouw wereld zou zijn zonder bomen)
ik maak er al jaren een sport van om overal bomen te planten het is echt heel leuk om ze van uit zaadjes kweken en te zien hoe het heel langzaam echte boompjes worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te zorgen,dat niet alleen de nú levende mensen een goed bestaan kunnen hebben,maar zéker ook de kinderen ervan: dus behandel de medemens met respect en óók de planeet warop je leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze tijd van wereldwijde communicatie meewerken aan een multiculturele samenleving. Dit is de toekomst. Men kan in deze moderne tijd de verschillende rassen en culturen niet in hokjes blijven steken. Hier is moed en een goed beleid voor nodig maar vooral verdraagzaamheid. Heeft er ooit niet iemand gezegd: "Bemin uw naaste als uw zelf" Wel laten we beginnen met van ons zelf te houden, het is de enigste manier om liefde te kunnen geven aan anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vrede in jouw directe omgeving bewaken.

Dus de mensen die je persoonlijk kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi Gdanonym. +