Wat is een goede tijd om te gaan klussen?

Denk je eindelijk uit te kunnen slapen, word je wakker van een fanatieke klusjesman die zijn kozijnen gaat schuren. Wat vinden jullie een " normale" tijd om daar mee te beginnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Doordeweeks mag je om 08.00 beginnen en moet je stoppen om 21.00 uur.
Zaterdag om 09.00 tot 18.00 uur.
Zondag bij voorkeur niet omdat dat dat een rust en ontspan-dag is!
Dit alles afhankelijk van je omgeving.
Misschien zijn er zieken, misschien zijn er kleine kinderen die vroeg naar bed gaan of een middagslaapje hebben.
Mensen met een nachtdienst die overdag moeten slapen, gebruiken meestal wel oordopjes.
Probeer buiten deze uren altijd even te overleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een goede tijd om te klussen is als je daar tijd voor hebt.
Voor veel mensen betekent dat: Het weekend.
Als ze dat doordeweeks 's avonds doen, zal er ook wel commentaar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen herrie schoppen tussen 8.30 en 22.15.

Verder heb je oordopjes voor onder 1 euro (wel lastig weer dan met je werkkerradio).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou 10 uur een mooie tijd vinden om te gaan klussen.
Maar mijn buurman die in de nacht werkt zal dat niet vinden.
Het is dus een kwestie van uitzoeken wat het ritme van je buren en van jezelf is, en dan daar een mooie tijd bij uitkiezen.
Soms kan het natuurlijk niet anders, als er ook nog kleintjes in het spel zitten. Die moeten middagslaapjes enzo doen, tja dan hou ik het toch op tussen 10 uur sochtens en 8 uur savonds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Probeer rekening te houden met de buren.
+1
Ik weet niet precies binnen welke tijden het mág, maar klussen kan een heel karwei zijn, en welke tijd je ook pakt, je valt altijd wel íemand lastig. Sommige klussen kun je gewoon niet te lang mee wachten, mede omdat je 's avonds op een gegeven moment écht moet stoppen. Je kunt bijvoorbeeld echt geen rekening gaan houden met mensen die tot 11 uur in bed blijven rotten of er om 8 uur al induiken.

Persoonlijk vind ik 8 , 9 uur 's morgens een hele christelijke tijd, en 's avonds tegen tien is het echt schluss. Dat is dan voor het weekend ; door de week kun je mijns inziens best om zeven uur al aan de slag, zij het niet meteen met de klopboormachine. Je hebt natuurlijk ook nog lawaai en lawaai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het overleggen met de buren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij klussen, en dan afhankelijk van wat je gaat doen, moet je altijd rekening houden met de tijd en je buren vind ik. Er liggen per gemeente zelfs tijden voor vast waarop e.e.a. plaats mag vinden. Nu vind ik kozijnen schuren niet zo'n herrie, maar dat is voor iedereen verschillend, het wordt anders als de klusjesman s'morgens vroeg of laat in de avond ineens zijn Kango tegen de muur zet en de tegels in de badkamer, die aan jouw slaapkamer grenst, eraf gaat slopen. Overleggen, aangeven is gewoon een sociaal gebeuren als je iets dergelijks wil gaan doen. Maar ja het spotje van Postbus 51 is er niet voor niets! Met een Feestje waar het wat later kan worden en er wat luider muziek gedraaid en gepraat wordt doe je dat toch ook? Tenminste bij ons in de buurt wel.
In de bouwvak is het heel gebruikelijk dat er tussen 07.00 en 07.30 begonnen wordt, maar dat weet je als er ergens een renovatie of nieuwbouw plaats vind. Verder is/zijn er door veel GV ers al diverse antwoorden/raad gegeven dus ik laat het hierbij!
Slaap ze.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, wanneer inlichten mogelijk is, altijd doen. Je wil zelf ook geen overlast hebben. Zeker niet als je net ligt te slapen op een "normaal" tijdstip. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach DE BOUWVAK is gewoon en algemene naam voor de BOUW anders had ik wel bouwvakantie neer gezet. De bouw is dus een vak!
vanaf 7 uur in de ochtend dan begin ik ook altijd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik niet thuis ben ;)))))

Serieus: ik vind tussen 9:00 uur 's ochtend en 10:00 uur 's avonds normaal. Als je werkzaamheden gaat verrichten waarvan je weet dat de buren er last van kunnen/gaan hebben is het wel zo netjes dit vooraf te melden.