Waarom zijn in Googlemaps sommige straatnamen op borden weggevaagd terwijl aan de overkant van de straat de straatnaam wel gewoon te zien is?

Waarom worden diverse straatnaambordjes uberhaupt onleesbaar gemaakt en anderen niet? Wat voor logica zit hier achter? Dit is toch gewoon openbare ruimte?

8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Google maakt automatisch kentekens van auto's onherkenbaar. Soms worden er per ongeluk ook andere bordjes met tekst meegenomen, waaronder straatnaambordjes.
bamibal
8 jaar geleden
poppetje54321
8 jaar geleden
Daar geloof ik niets van. Dat kentekens onleesbaar worden gemaakt is standaard. Dat namen van straten onleesbaar worden gemaakt is puur willekeur. Voorbeeld: in amsterdam west is er een Lodewijk van Deyssel straat. Het woord Deyssel heeft men vervaagd. Terwijl aan de overkant de straatnaam gewoon te lezen is. Waarom?!?!
bamibal
8 jaar geleden
@poppetje54321 Wat geloof je precies niet? Dat het per ongeluk gaat? Het gaat hier om een geautomatiseerd proces, waarbij kentekens onherkenbaar gemaakt worden en andere bordjes niet. Maar dat gaat soms mis en wordt (een deel van) bijvoorbeeld een straatnaambordje ten onrechte als kentekenplaat gezien. Het proces is nu eenmaal niet perfect.
Andersom gebeurt trouwens ook. Sommige kentekens worden niet als zodanig herkend en blijven zichtbaar.
Thecis
8 jaar geleden
Lijkt me een goed antwoord. Zo'n algoritme zal niet feilloos werken. nummerbordherkenning. Als het het een straatnaambord ziet en denkt dat het een nummerbord is, gaat het blurren. Hangt helemaal van de foto af.
+