Worden er nog wel eens zonden vergeven?

bij bv. een boef die zegt dat hij het nooit meer zal doen?
dus als gepakte mensen zeggen dat ze spijt hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. Zonden worden nog steeds vergeven.
Ik heb zelf een verleden van drank, drugs en criminaliteit over een periode van ruim twintig jaar.
Ik ben nu ruim zes jaar clean en nooit meer in aanraking geweest met de politie en de mensen die mij kennen van mijn slechte tijd hebben mij inmiddels mijn zonden vergeven.
Ik heb spijt van veel dingen en de mensen die me kennen weten dat ook.
Dus het antwoord is ja, er worden nog wel eens zonden vergeven.
Het is maar of je er oog voor hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het verleden ligt achter je,de toekomst voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de mensen om je heen je ook weer de kans hebben gegeven. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jos...Dapper wat jij in je antwoord weer geeft en dapper dat je kracht hebt ontwikkeld om een ander leven te leiden. Mooi dat zij jou vergeven hebben, hoop oprecht dat jij jezelf ook vergeven hebt! Een dikke plus voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jos . Heel goed om dit te horen en het voelt aan dat je weer opbouwend bezig bent . Dat vergt een grote innerlijke kracht. Anderen kunnen dat ook zien . +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie allemaal voor de mooie reacties. Groetjes Jos.

Andere antwoorden (11)

Vergeven kan, vergeten niet in mijn draaiboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ze betonen alleen spijt
omdat ze betrapt zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vergeef iedereen zijn zonden, bij deze, Amen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je als katholiek gaat biechten, dan worden alle zonden die gebiecht zijn ook vergeven.
God vergeeft toch alles?

Nou, in het echt gaat dat zo makkelijk niet.

Als gepakte mensen zeggen dat ze spijt hebben, is dat
vaak om daardoor beter over te komen en dus strafvermindering te krijgen. Heel vaak is het niet echt, daarom zijn er zo veel recidivisten {boeven die in herhaling vallen}.

Als jou iets is aangedaan, zal het vergeven niet zo makkelijk zijn.
Dan praat je ook niet over "zonden vergeven".
Wel fantastisch als je dat kunt: vergeven, en dus ook vergeten en met een nieuwe start beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Velen zullen zo denken. Biechten is niet genoeg. +
Het is goed voor een mens als hij ruiterlijk kan toegeven verkeerd te hebben gehandeld, en er besef van te hebben en berouw van en over wat hij de ander heeft aangedaan. En het is ook goed als die ander dat dan kan inzien en het kan vergeven.
Het is een beetje een modewoord: het werkt helend voor de ziel, als het allemaal een beetje gerepareerd wordt.

Haat en hekel hebben aan, en niet uitgesproken spijt, zijn dingen waar je mee kan blijven zitten, en niet goed zijn voor je gezondheid.

Vergeving vindt gewoon tussen mensen plaats.

Jij zegt: sorry, ik heb het niet zo bedoeld (als voorbeeld)
De ander zegt: het was heel vervelend voor mij, snap je?)ook weer een voorbeeld).
Als jij dat begrijpt, dan kan de ander zeggen: ok, het is weer goed. Hij/zij heeft het je dan vergeven.

Bij heel ernstige dingen is spijtbetuigen niet voldoende.
Degene die iets is aangedaan wil heel erge spijt, wil berouw zien, alvorens hij kan vergeven.

Beetje moeizaam uitgelegd vind ik zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kunnen zonden vergeven worden, maar vergeten doe we over het algemeen niet.

Gelukkig komen er ook een boel mensen op het rechte pad. Als ze de juiste begeleiding krijgen en de juiste mensen in hun leven om zich heen vinden. Kan een dief ineens toch inzien dat deze zich schaamt voor zijn verleden.

Maar het is vaak moeilijk om te zien. Want er zitten natuurlijk ook mooi weer praters tussen om zo snel mogelijk weer de vrije wereld in te kunnen. Want ze hebben zich voorbeeldig gedragen in de cel. En gaan zo weer verder.

Het is dus wel belangrijk dat mensen ook de kans krijgen om zich te kunnen verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hor ik doe dat dagelijks...

En ook in je toevoeging, ook dat komt dagelijks voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in die zin dat naiëve en goedgelovige mensen sneller zullen vergeven dat realisten. Omdat sommige mensen nu éénmaal altijd zullen geloven in de fundamentele goedheid van de mens en anderen altijd wantrouwig op basis van levenservaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonde is een typisch begrip uit de kerk. In de kerk worden inderdaad zonden vergeven. B.v. als je gebiecht hebt en berouw toont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, mits je het met een ander ook goed maakt.
Zo weet ik van iemand die een slecht leven geleefd had, en op zijn sterfbed lag, hij tot inkeer kwam, en voor de rand van zijn dood het met iedereen goed gemaakt heeft.
Daar ging ook een grote getuigenis van uit, en hij is in grote vrede en rust, zich overgevend aan de dood ingeslapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dagelijks,maar er zijn dingen die te erg zijn om te vergeven

De bedenker van de euro en de ov chipknip moeten ze aan de hoogste boom hangen