Is je huis beveiligen belangrijker dan een paar tientjes in de maand overhouden?

Ik heb gister iemand thuis gehad( beveiligings adviseur) die mij die vraag stelde nou weet ik niet wat ik moet doen is beveiligen luxe of noodzaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Denk het wel of je bent alles kwijt ALS er ingebroken word of hebt een paar maanden geen extra spaargeld dan is het handig om toch je huis te beveiligen

Denk er wel aan dat asl je in een veilige buurt woont je je huis veel minder ( waarschijnlijk) hoeft te beveiligen dan in de stad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beveiligen als het kan. Gewoon voor jezelf weten dat je er alles aan doet om het veilig te houden.

Is afhankelijk ook van je buurt. En van de ligging van het huis. En voor je eigen gevoel van veiligheid.

Ik heb mijn huisje ook laten beveiligen. Camerasysteem. Vanwege het feit dat aan beide kanten bij de buren inbrekers binnen zijn geweest. Moet er niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je in ieder geval niet wat aansmeren door die adviseur. Waarschijnlijk gaat het om een abonnement op een alarmcentrale. En dat kost je een paar tientjes per maand. En dan natuurlijk de installatie en wat extraatjes.
Belangrijkste is dat je goed hang- en sluitwerk hebt. Mag wat kosten, maar je hebt er jaren plezier van en de inbrekers gaan een huis verder.
En als er toch ingebroken wordt... je bent toch verzekerd, mag ik hopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het nog een luxe lijkt mij, noodzaak nog niet. Voorals nog is het zo dat als je je voordeur op slot doet en je achterdeur dit voldoende is. Als je voordeur, ondanks slot, opengebroken is en je spullen kwijt bent en je huis overhoop ligt voldoende bewijs van een inbraak voor de verzekering.

Denk eraan dat er in winkels ook een goeie beveiliging is en toch zijn ze nog steeds, ondanks beveiliging, vaak de dupe van inbraak. 100% veiligheid praten ze je aan maar niets is waterdicht. Ik heb ze ook aan de deur gehad maar heb toch geweigerd. voor een paar tientjes in de maand is die hele beveiliging over 5 jaar voor jouzelf. Na die 5 jaar hebben ze weer hele nieuwe apparatuur en blijkt de jouwe, die je net afbetaald hebt, toch weer niet eaterdicht genoeg en komen ze weer voor nieuwe snufjes aan de deur en in die tijd is er nog nooit ingebroken. Bij het minste geringste gaat er een melding naar de meldkamer en wordt je gebeld en kan je naar huis en blijkt het je hond te zijn waar de bewegingssensor op is afgegaan of iemand anders in je familie bijvoorbeeld die een verkeerde code heeft ingevoerd per ongeluk. Er zal maar een wesp in je huis vliegen of een muis rondlopen...meteen alarm!!!

Nee hoor....ik zou er nog maar mee wachten totdat de regering beslist dat een huis zonder beveiliging niet meer verzekerd is....dan zullen al die beveiligingssystemen, die nu ongeveer 2000 euro kosten in 5 jaar tijd, wel veel en veel goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh jee, dit is weer pure bangmakerij!!

Ok, als je je huis vol hebt staan met dure kunst en antiek, dan is het natuurlijk een vereiste (ook van de verzekeraar) dat je je huis beveiligd. Maar heb je geen kapitalen in je huis staan, dan volstaat een goed slot met dievenklauw uitstekend.

Laat je niks wijs maken, die lui spelen in op je emoties en geweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze in willen breken lukt het ze toch wel. Dus als je ervoor kiestom je huis te beveiligen doe het dan goed. Bewegingssensoren, cameras met recorder, naar mobiel laten bellen bij inbraak etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschillend! Als je huis lelijk en arm is hoeft het niet beveiligd te worden, maar ander som wel lijkt me. Hou je als armoedzaaier 10tjes over (Niet rot hoor)