Waarom zegt men in Toscane Buona Siërra vanaf 13 u?

In het hotel zie iemand mij buona siërra,het was juist 13u,ik lachte en zei dat het nog maar middag was,de dame antwoordde dat dit hier in Toscane goede avond is vanaf 13u.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even verbeteren: het is buona sera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fonetisch dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fonetisch is het ook verkeerd. Zelf kom ik uit een andere plek in italie, daar zeggen we vanaf 5 uur buona sera. Waarschijnlijk is dit plaats verbonden?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ben ook gewend dat 'buona sera' wordt gezegd na 16:00 tot 18:00, afhankelijk van waar je bent. Dat komt dus overeen met jouw 17:00.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist ja te lang in de zon gezeten :) ,denk ik ook dat dit plaats verbonden is,misschien weet iemand daar meer over..

Het beste antwoord

Volgens diverse sites wordt er voor
Goedemiddag/goedenavond Buona sera gezegd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Goedemorgen (tot 16.00) Buongiorno
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buana sera is in Toscane vanaf 13 u,buana sera is in Italië Goedemiddag/goedeavond.