Ga eens kijken bij een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke handicap. Op verschillende ac's maken ze erg leuke werkstukken. Bijv. van kaars, zeep, papier mache ect. Soms worden deze spullen verkocht in een winkeltje, ook gerund door deze doelgroep.
Erg orgineel !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Iets wat symbool staat voor het bedrijf! Mijn vader geeft altijd miniatuur-bootjes weg, omdat hij bij een baggerbedrijf werkt! Het is niet zozeer een "bagger" bedrijf haha je begrijpt me! Een bloemetje enzo staat leuk erbij! Wees creatief en bedenk wat je zelf leuk zou vinden om te krijgen!

Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan hoeveel collega's er zijn, hoe lang de collega bij het bedrijf was, hoe groot de waardering voor diegene was en hoe groot het budget is dat je ter beschikking hebt. Als directe collega geef je vaak ook iets anders dan als je leidinggaf aan die persoon.

Ik heb meegemaakt dat er iets in de hobbysfeer werd gegeven: een tuinslang, kaarten voor een concert, een boek. Een formele relatie gaf wel eens een cadeaubon, maar niet een directe collega. Meestal is een feest het afscheidscadeau. En dan maken de collega's een plakboek met ieder een Aviertje vol met tekeningen, afscheidsteksten, wensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je wat de collega's bijdragen aan de pot voor het afscheidskado?
Dat ;igt heel erg aan hoe close die collega was. In mijn ervaring (zowel al gever als krijger) is het een paar euro (max 5). Afhankelijk van het aantal collega's dat inlegt kan je daar een leuk kado van kopen.
12 jaar geleden
Als je foto's hebt van alle collega's is het leuk om daar een collage van te maken en ingekaderd te geven als afscheidsgeschenk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Of, wat ik ooit kreeg, zo'n fotocollage afgedrukt op canvas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het +je Pieter :)
Datgene wat je zelf zou willen ontvangen op zo'n dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een kantoorfunctie: een mooie persoonlijke gegraveerde pen (dus niet alleen met het logo van het bedrijf).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt er in zo'n geval niets gegeven. Men wenst haar of hem het beste en dat is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf waarom die persoon vertrekt.
Andere baan? Geef dan iets van dit bedrijf.

Emigratie? Geef dan iets voor de nieuwe toekomst.

Pensioen? kies iets voor de hobby.

Ontslag? Geef een hand, een mooie kaart, een schouderklop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook wat lekkers kopen, zoals een goede fles wijn, of zoiets als je niet zoveel met je collega's hebt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat te maken heeft met het bedrijf niet iets eetbaars je kan een cd maken met een video van leuke momenten in het bedrijf zo een powerpoint video cd