Is het organiseren van de Olympische Spelen lucratief voor het organiserende land?

Hoeveel verdient een land ermee en waar bestaan die inkomsten uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn directe inkomsten van de verkoop van tickets en merchandise. Er zijn inkomsten door de toestroom van toeschouwers die geld uitgeven in het land. De grootste inkomensbron is echter de promotie van het land, de naamsbekendheid. Wij gebruiken daar de koningin voor. Die laatste inkomsten zijn pas jaren later te meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal blijkt dat pas na afloop. Je moet er niet van uit gaan,dat ze het uit menslievendheid organiseren,maar, om er op één of andere manier beter van te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van de directe inkomsten, zoals hierboven beschreven, hebben ze enorme voordelen van alles wat er gebouwd moet worden om de Spelen mogelijk te maken : de sportstadiums, de toegangswegen, evt. hotels (waar eerst de deelnemers in verblijven), evt een uitbreiding van de luchthaven en het openbare vervoer. Athene kreeg bijv. een hele opknapbeurt, toen de Spelen daar georganiseerd werden. Natuurlijk is het een investering voor de toekomst, maar een land kan er jaren later nog steeds van profiteren.