Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom willen sommige mensen op Hyves zoveel mogelijk "vrienden" vergaren?

Op Hyves wordt nog eens extra benadrukt hoeveel vrienden je hebt (staat vermeld onder de foto), is dit van belang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja, op veel mensen heeft dit nou eenmaal zo een invloed: vooral omdat het nog even lekker gepusht wordt door overal maar je vriendjesaantal neer te zetten. Dat is blijkbaar, naast je naam, het belangrijkste over jou.

Hoewel het niets zegt. Ik heb echt alleen vrienden, familie en mensen die ik aardig vind en een beetje tussen kennis en vriend zitten. Af en toe krijg ik uitnodigingen, omdat mensen van dezelfde hyves lid zijn, of omdat ze 'amateurfotograaf' (= vies mannetje met alleen maar jonge meiden als hyvesvriend), of omdat ze ooit met mij in de klas hebben gezeten (dat we nooit meer gedeeld hebben dan dan maakt ze niets uit). Ik reageer er nooit op.
Aan de ene kant geef ik eerlijk toe dat mijn (in vergelijking met anderen) hyvesvriendjesaantal (iets meer dan 70)toch wel tegenvalt. Op een of andere manier geeft het een irritant gevoel. Maar aan de andere kant, als ik het reëel bekijk, dan zijn die anderen toch eigenlijk wel heel triest. Ze moeten minimaal 300 "vriendjes" hebben, anders...tja, anders wat?!
Om je tweede vraag te beantwoorden: Het is in de hyveswereld van belang. Maar in de echte wereld (die er toch echt veel meer toe doet), niet echt hoor :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vrij simpel ze zien het voor zichzelf als een status symbool. Het geeft een beetje het gevoel moet jij een kijken hoe veel vrienden ik heb. Dat maakt mij een stuk populairder dan jij bent! Ook al zijn het vaak mensen die ze een keer in hun leven hebben gezien en de volgende dag meteen hebben toegevoegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders sparen nou eenmaal graag, maakt niet uit wat het is, aansteker, punten op GV, centjes op de bank, maar ook hyvesvrienden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om aan iedereen te laten zien, hoe 'populair' ? ze zijn. Ben altijd benieuwd of 1 van die vele 'vrienden'. Ook daadwerkelijk langskomt, als diegene een (echte) vriend nodig heeft..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet lijken dat ze veel vrienden hebben, maar stiekum voegen ze artiesten, buren, leraren, mensen die ze net 1x gesproken hebben, mensen die ze aleen van gezicht kennen of omdat een ander ze kent toe. dan is het volgens mij niet zo moeilijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er 34 op mijn hyves staan en daar zit welgeteld 3 echte vrienden tussen. De rest zijn allemaal (oude) bekenden, of familie...

Dus niet echt spectaculair. Maar het verbaasd me nog wel eens als ik zie dat er mensen op hyves zitten met duizenden vrienden. Ik geloof er niets van dat ze die allemaal kennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat schijnt prestige te zijn.
Ik krijg ook regelmatig verzoeken of ik "vriend" wil zijn met mensen bij wie ik bijvoorbeeld in de brugklas in de klas heb gezeten... sorry hoor, maar die negeer ik direct. Ik hou het liever bij mensen die ik echt ken en / of waar ik wat mee heb.
Ja, ik ben dus één van die sneue gevalletjes met maar zo'n 15 online vrienden :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding