Hoe kan ik mijn buren subtiel laten weten dat hun sexleven nog al luidruchtig is?

Mijn buurman heeft een nieuwe vriendin. Fijn voor hem maar ze maakt veel geluid in bed. Het is bijna elke nacht raak en duurt wel 2 uren. Ik word er zelfs wakker van. Hoe kan ik duidelijk maken dat wij hier toch wel last van hebben? We hebben niet echt kontakt met de buren dus om het zomaar in een praatje te verwerken gaat niet lukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.3K

Het beste antwoord

Ik zou het gewoon met humor proberen.
Iets in de trant van: "Is je uithoudingsvermogen overdag ook zo groot als 's nachts".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja ook mooi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahha nice

Andere antwoorden (16)

Als jullie buren nederlands gecultureerd zijn, kan je ze volgens mij prima direct benaderen. Als je een mannelijke huisgenoot / partner hebt, zou ik die naar hem toe laten stappen, met de opmerking: Het buurman. Ik ben blij voor je dat je een nieuwe partner hebt. Zouden jullie kunnen kijken of jullie 's avonds de ramen iets verder dicht kunnen doen? Dat geeft wat meer privacy.

Dat is een sterk genoege hint om de buurman met licht rode kaken te laten zeggen: Goh.. ja. Sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Één avond de stoute schoenen aantrekken en zelf nóg harder geluid maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, hopen dat er dan geen geluids-strijd uitbarst!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan steekt de hele buurt na afloop een peuk op.
Persoonlijk zou ik geen subtiele manier weten. Ik denk dat ik het zou proberen met een dubbelzinnige (humoristische) uitdrukking als ik ze voor de deur tegenkwam. Als ze een beetje bijdehand zijn, snappen ze wat je bedoelt. Gaan ze dan toch door, dan hebben ze het niet begrepen of hebben ze lak aan jou.
Het is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit in een regulier gesprekje op de galerij aan mijn boven buurvrouw subtiel de vraag gesteld: "Wist je dat het bed van jullie elke avond wel heel erg kraakt?" En was voldoende. Dat ze al op het punt van verhuizen stonden wist ik toen nog niet. Maar het bed heeft in ieder geval die 3 weken niet meer gekraakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zoiets niet subtiel doen, maar recht voor zijn raap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een vleug humor kun je een heel eind komen. Dat krakende bed vind ik een hele sterke. Of je kunt aangeven van; best gehorig deze huize he? Hebben jullie daar ook zon last van? Als ze vragen waarvan? Kun je aangeven dat jijzelf het voortaan zachter doet in bed omdat je elkaar toch best goed hoort. Daar ben je dan best een betje van geschrokken.......Geen last van Buur?.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hebben vaak de indruk dat de muren al het geluid wel zullen tegenhouden. Ze zijn er zich dus misschien niet eens van bewust.

Je kunt een aantal dingen doen, afhankelijk van het lef dat je hebt.

Humor: wachten tot je de buurman een keer tegenkomt en een opmerking maken als "jullie hebben het vaak wel erg druk hé, 's nachts?"

Directe benadering: zeggen dat je het leuk voor hem vindt dat hij een nieuwe vriendin heeft, maar dat je er zelf toch wel last van hebt en gesteld bent op je nachtrust. En vraag of hij hier rekening mee wil houden.

Anoniem: gooi een briefje in de bus :)

Of oordopjes indoen en hopen dat het een keer minder wordt. Maar als je er echt last van hebt zijn er dus meerdere opties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ten eerste gefeliciteerd voor de buren. elke avond meer dan 2 uur is denk ik wat veel meer mensen willen.

even serieus. ik denk dat je dat het beste gewoon kan zeggen. waarschijnlijk hebben ze er compleet lak aan, anders hadden ze wel wat ingedimder sex. en ze zijn waarschijnlijk nog trots ook op het feit dat je ze hoort.

durf je niets te zeggen gooi je een briefje door de brievenbus.
of je maakt woordspelingen zoals veel katten die krijssen in de buurt he de laatste tijd. vannacht ook weer om 00;00 uur bvb.

nou succes. maar wees niet te streng ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''ten eerste gefeliciteerd voor de buren.'' LOL
Als je bereid bent om buurmans nachten nog spannender te maken, doe dan het volgende:
Achterhaal zijn telefoonnummer en bel hem op bij de eerste tekenen van opwinding.
Herhalen tot er bij hem een lampje gaat branden.
Als hij een beetje snugger is, zal hij zich gaan afvragen, wie nou net elke keer als ... En dan zal hij moeten concluderen, dat alleen iemand die op de een of andere manier weet ...
Afijn, je snapt het al.
(Wellicht worden het voor jouzelf ook spannende nachten!)

Toegevoegd na 41 seconden:
Subtieler kan niet, want je zegt niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon vragen of het 's nachts wat zachter kan is toch geen rare vraag? Als je er last van hebt moet je het laten weten, daar ben je buren voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou aan de buurman vragen of hij enig idee heeft wie er s'nachts zo te keer gaan in bed.
En daarbij kijk je en andere richting heen als waar de buurman woont.
Gaat hij op de vraag in, dan vertel je hem in kleuren en geuren wat jij allemaal s'nachts hoort en er veel bij lachen.
De buurman zal waarschijnlijk wel mee lachen.
Ook zal hij wel ontkennen dat hij weet wie het is!

Deze oplossing is niet subtiel, maar een vondst.
Hoi, buurman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha nice ed!!
Mischien kun je aanbellen bij de buren om te vragen of hun last hebben van jullie? Dat je weet dat de huizen heel gehorig zijn en dat je de laatste tijd nogal het idee hebt dat je wat luidruchtig bent geweest en of hij daar last van heeft gehad. Hopelijk valt het kwartje (maakte daar bijna de typfout kwakje) dan bij hem?
Als dat niet lukt een anoniem briefje in de bus.
Als dat niet lukt, zou ik voorstellen om een avondje partnerruil te doen, dan kan ie horen hoe vervelend het is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ook een keer herrie maken, uren lang met sloffen op de grond slaan. op je bed springen en vooral veel roepen. whaha lol, ik zou het wel weten! :)

(ps zorg dan wel dat de andere buren op vakantie zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon,leven en laten leven !
Word vanzelf wel minder na verloop van tijd .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha omdat de relatie dan in een sleur gaat komen? ..;-)
Hallo buur, het is me zo wel duidelijk. (heel subtiel om dit op GV te stellen)We zijn alleen nog zo verliefd. hij is gewoon zo'n goede minnaar ;-)..Ik zal voorstellen om ''het'' vaker bij mij thuis te doen...kunt u lekker slapen.

onze excuses voor de overlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stelletje non humoristische gasten.
- Ga eerder slapen
- ga later slapen
- verplaats je bed naar een andere kamer
- doe oordopjes/watjes in
- zet een zacht muziekje op.

Mocht dit alles niet helpen.

Geef het aan bij de buurman dat je er last van hebt.
En dat je hoopt dat hij gelukkig wordt met zijn nieuwe vriendin.