Hoe benaderen wij kwetsbare meiden, die ten prooi liggen aan de loverboys?

Deze meiden zien het gevaar of de gevolgen niet die het heeft, wanneer zij zich met deze loverboys inlaten. Hoe voorkomen wij dat zij getekend voor het leven worden, en hier mee moeten leren leven, in deze maatschappij die zulke hoge eisen stelt aan haar mensen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorlichting! De meeste meiden die in aanraking komen hadden nog nooit gehoord van loverboys of dachten dat die altijd in dure auto's reden en meteen met cadeau's gooiden. Dus als er dan een jongen op de fiets komt die uiteindelijk vraagt of je iets voor hem wil doen dan zien ze hem niet als loverboy.

Zelf heb ik voorlichting geven over loverboys en met meiden gesproken die ermee in aanraking zijn geweest. Dit in samenwerking met Pretty Women in Utrecht. En je kan weinig doen behalve laten weten dat die meid altijd bij je terecht kan en dat ze voor je telt. De loverboy gaat ter werk d.m.v. al het sociale contact te verbreken met familie en vrienden. Dus laat weten dat ze bij je terecht kan.

Als link heb ik de website van Pretty women bijgevoegd zodat je eventueel contact kan opnemen als je iemand kent die met een loverboy omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed en constructief antwoord, de link van de website Pretty women is ook een waardevolle!

Andere antwoorden (4)

Een ieder leidt zijn/haar eigen leven. Wijsheid komt met de jaren en eigenzinnigheid (of grotendeels domheid in dit geval)
laat zich niet (tijdig) ombuigen naar ander gedrag op een jeugdige leeftijd. Inzicht en verandering in leefstijl komt later....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naïviteit is moeilijk te veranderenen, dus me dukt dat de loverboys zwaar aanpakken een betere optie is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze tijdig en gedegen voor te bereiden op wat ze in hun puberteit allemaal te wachten staat of kan staan, wat voor kaf er onder het koren zit, hoe je dat kunt herkennen en hoe je zelf je eigen beslissingen moet nemen, nee leert zeggen en je eigen weg te kiezen onafhankelijk van de druk van anderen of de groep.

Daar is - naast natuurlijk een hoop geluk, zelfvertrouwen en inzicht van het meisje zelf- een gedegen, aandachtvolle, liefdevolle en structurele opvoeding voor nodig, en helaas zijn het juist de meiden die op dat punt een hoop moeten missen die uiteindelijk het grootste risico lopen in handen van een 'loverboy' te vallen.
Natuurlijk blijft elk meisje een zeker risico lopen,maar de meiden die echt een grote kans lopen, pik je er wel degelijk uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwetsbare meiden moeten we eigenwaarde geven !
Geef ze af en toe eens een compliment ...