Wat zou jij doen als andere mensen troep in jouw container gooien?

's avonds zetten de meesten hun container buiten voor de volgende ochtend. Wij laten altijd een klein deel leeg, omdat we de volgende ochtend pas de overige troep erin gooien. Maar nu zijn er telkens buren die irritant hun container dicht willen hebben, en zo veel weggooien dat dat niet lukt. Daarom gooien ze hun laatste zakken in onze container, waardoor wij het 's ochtends niet meer erbij kunnen doen!

We hebben het wel eens 's avonds gedaan, maar dat werkt voor ons niet goed, en dan nog blijft er ruimte over (wij vervuilen gewoon niet zo absurd veel), en dan komt er toch nog troep in van de buren en vaak is het ook nog troep die afgeeft enzo.

We hebben het al meerdere malen gevraagd, maar ze snappen het probleem niet en reageren niet echt bevestigend dat zij het waren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ben meestal degene die nog zakken in de containers van de buren gooit. Waar woon jij eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhhmmm mods......is dit weer GEEN chatvraag?? please help me..ik weet het soms ook niet meer hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is GEEN chatvraag.
Het is een veel voorkomend probleem en ik wil graag een paar oplossingen horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dit geen chatvraag, als je er niet tegen kan moet je maar weg gaan :)

Het beste antwoord

Misschien helpt dit:
Fotootjes van maken van achter je raam als ze het doen.
Daarna fotootjes in enveloppe in hun bus gooien met een briefje erbij: "Wilt u zo vriendelijk zijn hiermee te stoppen?
Dan gooien wij de foto's weg"

De buren.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Toch zorgen dat ze hun troep er niet meer bij gooien door er toch mijn vuil er bij gooien die avond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de volgende ochtend nog je laatste troep erbij gooit, waarom zet je dan niet die ton pas 's ochtends aan de straat, nadat je je laatste spul erbij hebt gedaan? Dan ben je van het probleem af.

Toegevoegd na 1 minuut:
In onze straat vragen de buren elkaar gelukkig altijd of er iets bij een ander in de ton mag.

Zo heeft mijn buurman eens mijn ton gebruikt toen hij zijn tuin ging herinrichten. Ik heb omgekeerd zijn ton gebruikt toen ik flink aan het snoeien was.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ook eens, toen het groene-tonnen-dag was, mijn grijze ton aan straat gezet. Ik had zoveel snoeiafval, dat het niet meer in mijn kleine groene tonnetje paste.

De grijze ton was verder toch leeg, dus daar paste een hoop groen spul in.

Ik heb toen een groot papier op de deksel van de grijze ton gekleefd met daarop in enorme letters "GROEN".

Dat werkte: de vuilophaaldienst heeft beide tonnen geleegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, zet je ton dan de volgende dag aan de straat, was ook mijn gedachten. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verhaal in de 2e aanvulling. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook gedaan, dan gooien ze het er alsnog in.
Ik zou mijn container 's avonds niet buiten zetten, dan kunnen ze er ook niets meer ingooien. Gewoon 's ochtends
buiten zetten. Als ze dan toch nog zo brutaal zijn om er iets in te gooien, er gewoon wat van zeggen. Gewoon in de gaten houden dan kun je ze ter plekke betrappen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel gemeentes mag je de container ook slechts op de dag zelf buiten zetten. En dat moet je dan ook doen. Voor jouw antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn gemeente is dat niet het geval.
Tevens: ik heb het al eens geprobeerd, maar dan nog doen 'ze' het de volgende ochtend.
Het is geen prettig werkje, maar je zou de inhoud kunnen bekijken van de vuilniszak, misschien zit er een adres in op een envelop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel mag je hem niet 's avonds buiten zetten dus waarom wacht je niet tot de volgende ochtend?

Wij gooien overtollig vuil in andere containers en de buren hebben er geen probleem mee.

We stoppen het vuil wel in vuilniszakken zodat de bak niet onnodig vies wordt.

Misschien kun je met de buren afspreken dat ze eventueel wel vuil in jouw container mogen gooien maar met het verzoek het eerst in een vuilniszak te stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er ruimte over is niks, beter als dat ze het op straat gooien. In jou geval de container 's morgens aan de straat zetten. Maar mij zal het niets uitmaken, waarom moet er persee nog vuil van de vorige avond in, maakt het zoveel uit dat het eventueel een dag langer in de container ligt? Ik bedoel dan gooi je die zak toch 's avonds in de lege container?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen hun troep, of het nou afgeeft of niet, in onze container gooien. Lees mijn hele vraag: ik heb het ook wel eens 's avonds erin gegooid, maar nog gooien ze het erbij.
Ja, dat is een bekend probleem waar velen van ons mee kampen.
Ik woon in de binnenstad, en mijn probleem is eigenlijk meer dat NADAT de container is geleegd, het winkelend publiek het ding weer net zo gauw volgooit met flesjes, bekertjes, zakjes, doosjes, tasjes etc.
Hij is alweer zowat halfvol wanneer ik thuiskom van m'n werk om hem binnen te kunnen zetten...
Uit schade en schande wijs geworden zet ik de container sowieso niet meer 's avonds aan de weg.
Al is het alleen maar om te voorkomen dat het ding uit dronkenmansplezier de straat door wordt geschopt of er brandende peuken in worden gegooid...

Kortom: jouw probleem valt op zich nog wel mee lijkt me.
Als binnenstadbewoner heb ik me aan de omstandigheden aangepast, en heb e.e.a ook maar gewoon geaccepteerd.
Misschien is dit voor jou ook een optie? Scheelt in ieder geval een hoop ergernis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi mijn buurvrouw komt de groen container 1 dag voor leging ophalen om hem aan te vullen. geen probleem. maar als ik jou was zou ik gewoon s'morgens de container aan de weg zetten.
ben je er van af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon de dag van leeg maken aan de straat zetten. ook als je vroeg de deur uit moet kan dat best. en anders zou ik er voor op staan. heb je meteen wat meer aan je dag. Hier in onze buurt gooit ook iedereen bij elkaar in. en weetje ik heb er geen probleem mee. beter als zwerfvuil.
en sommige mensen hebben nu eenmaal meer rommel, vaak gewoon weg omdat ze met meer mensen zijn.
bij elkaar in de buurt wonen is ook een beetje geven en nemen hoor. als je het gezellig wilt houden. als je buren bij jullie in de container erbij gooien. is dat op zich geen probleem denk ik. het zou eerder een probleem zijn als ze alle rommel 14 dagen langer vast houden. met warm weer gaat dat lekker stinken. lijkt me ook niet echt iets wat je zou willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er nog iets inpast, mogen ze het er van mij ingooien, het kan me echt helemaal niks schelen, hij wordt toch weer geleegd!