Waarom hechten veel mensen tegenwoordig zoveel aan emotie?

Ik heb de indruk dat emotie tegenwoordig belangrijker wordt geacht dan verstand. Ik hoor heel vaak dat een beslissing is genomen omdat het goed voelt, niet omdat het de meest verstandige optie is. Wat kan de oorzaak daarvan zijn? Als dat (streven naar geluk/genot) een fase is in ons denken, wat zou de volgende fase kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Emotie en verstand zijn beide zeer belangrijk; als de emotie het kompas is waar je op vaart is het verstand de verrekijker waarmee je ijsbergen en rotsen kunt ontwijken. Mijn beeldspraak onthult meteen al de volgorde van belangrijkheid: het is de emotie die je moet drijven en het verstand dat je er met zo min mogelijk ongelukken moet brengen. Alleen verstand brengt je nergens, het gevoel is de gids. Toegevoegd na 1 minuut: Het is een misvatting dat het gevoel uitsluitend naar genot zou streven.

Omdat je je emoties fysiek voelt en je verstand zich alleen als gedachte manifesteert...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100