Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dan zou het een zeer harde, vrijwel onleefbare samenleving worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat dat er dan heel veel misverstanden de wereld uigaan. Als gevolg hiervan zal iedereen ook eens wat vriendelijker naar elkaar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn mensen vaak niet juist vriendelijk tegen elkaar, omdat ze dat "masker" op hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee - ze ZIJN niet vriendelijker, ze DOEN vriendelijker, wat alleen nog het masker dikker maakt, en de boel minder transparant en en minder doorzichtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nieuwsgieirg: klopt. Mensen doen idd vaak vriendelijker, met een bepaald doel. Ze willen bij een groep horen, geaccepteerd worden door anderen of er zelf beter van worden. Als ze dat "masker" afzetten, dan zou het er allemaal stukken onvriendelijker op worden, want dan laten ze hun ware aard zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn ze met hun ware aard wel vriendelijker als met masker. Een soort van opluchting/bevrijding: ik hoef me niet meer anders voor te doen.
Dat geeft weer innerlijke rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel, wie zal het zeggen. Is voor iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet nu even mijn masker af: wat een ongelofelijk naief antwoord!
Je hebt gelijk, dat lucht op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn, zie je nou dat het helpt ;)
als iedereen eerlijk zou laten zien wat hij denkt en voelt wordt het volgens mij erg verwarrend.
Nu door het masker van de beschaving...!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, je leert mensen dan pas echt kennen zoals ze zijn. Vrienden zijn misschien opeens geen vrienden meer ..
Een stuk ongecompliceerder!
Mensen zijn bang om hun kwetsbaarheid te tonen naar vreemden.
Als dat weg zou vallen zou de liefde in de samenleving kunnen stromen en daar zouden we een stuk gelukkiger van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou dat een samenleving worden waarbij je je niet meer hoeft af te vragen hoe iemand zich werkelijk voelt, of een glimlach oprecht is, of iemand wel echt zo aardig is als hij/zij lijkt.

Het zou vooral een duidelijker samenleving worden. Maar of die daarmee ook beter en mooier wordt, weet ik eerlijk gezegd niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, dat laatste vraag ik me ook af +1
Ik denk dat de meeste mensen geen maskers dragen dus ik denk dat de wereld aardig hetzelfde blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje zoals internet, waar er ook geen straf staat op precies zeggen wat je denkt. Ik denk niet dat dit een erg wenselijke samenleving zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien eerlijker, maar in het begin een stuk harder en kouder. Misschien is dat wel de verharding van de laatste decennia: onze maskers vallen af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding