Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er 112 meldingen vanuit ziekenhuizen?

Ik kijk weleens op 112meldingen als ik een hulpdienst dichtbij hoor. Nu zie je vrij regelmatig meldingen voorbij komen waarbij een ambulance wordt opgeroepen naar een ziekenhuis. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Powergen
6 jaar geleden
Het gaat niet zozeer dat er om 112 gebeld is, maar een oproep vanuit het P2000 systeem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik snap deze uitleg niet!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Daar kunnen diverse oorzaken voor zijn. Het kan zijn dat er complicaties zijn opgetreden bij een operatie, waardoor de patiënt naar een academisch ziekenhuis vervoerd moet worden. Het kan ook zijn dat een patiënt zo ver verbeterd is, dat deze ontslagen wordt uit het ziekenhuis en per ambulance vervoerd moet worden.
En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Als je in een ziekenhuis ligt en je hebt dringend hulp nodig dan kun je een verpleger(ster) oproepen. Als het te lang duurt voordat er iemand komt en je vindt dat je toch echt dringend hulp behoeft, dan zijn er m.i. mensen die dan 112 bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Telefoontjes naar 112 komen niet automatisch bij 112meldingen.
De meldingen die je online vindt, zijn niet de telefonische oproepen, maar vanuit het systeem.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding