Is het niet logisch dat een pedofiel uit zijn huis wordt geweerd, zeker dat de kans op herhaling groot is.

Die vraag is naar aanleiding van dat deze pedofiel in Eindhoven maar nu ook in Utrecht moet verhuizen. Ik heb zoiets van
Van kinderen moet je afblijven, waarom zit die man niet steeds vast. Ik snap het niet, ik word er wel erg boos om.
Zeker omdat ik zelf een jonge zoon heb.
Ik hoop dat deze vraag niet verwijderd wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (13)

Ik zou dat logisch vinden ja! Een pedofiel kunnen ze maar beter zo ver mogelijk bij kinderen vandaan houden, dus niet in een woonwijk met veel jonge gezinnen, en al helemaal niet in de wijk waar hij voorheen woonde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich snap ik het heel goed van de burgemeester van Eindhoven. Maar door hem uit Eindhoven te weren verplaats je nu het probleem naar andere steden. In Utrecht wonen ook kinderen. Hij zou in dit geval opgenomen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er zeker een voorstander van zijn om pedofielen niet meer terug te plaatsen in hun oude woonomgeving... medisch castreren is ook een optie.... maar ben er van overtuigt dat als je eenmaal pedofiel bent (in de praktijk hebt uitgevoerd) je niet meer te vertrouwen bent en dus nooit meer in een kinderrijke buurt moet wonen. Zowieso niet meer terugplaatsen in de maatschappij mag je natuurlijk niet uitspreken, maar denk dat veel mensen ze liever kwijt dan rijk zijn.
Van kinderen moet je afblijven, altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met je laatste zin. Maar is een kinderrijke buurt een probleem? Dat meen je toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet de kat niet op het spek binden denk ik...
Zo iemand mag op geen enkele manier nog in aanraking komen met kinderen, maar hoe realiseer je dat.
Behalve medicatie en behandeling, verplicht en levenslang, moeten ze ook ergens verblijven.
Dus of dat nou een gevangenis of een gesloten inrichting is, maakt eigenlijk niet uit, maar niet meer terug in de maatschappij! Zulke mensen hebben hun recht op een gewoon normaal leven verspeelt op het moment dat ze hun vingers naar kinderen uitgestoken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt ook voor mensen die te hard met een ato/motor/bromfiets rijden, met een slok op een voertuig besturen en door rood rijden. Alleen heeft medicatie geen zin, maar het afhakken van handen of voeten maakt het besturen van een voertuig een stuk moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het afhakken van handen of voeten maakt een mens invalide, medicatie bij een pedofiel zorgt ervoor dat zijn 'driften' niet meer voorkomen, daar mist hij verder helemaal niets aan.
Verder blijkt uit onderzoeken dat pedofielen een afwijking in hun hersenen hebben vandaar dat behandeling noodzakelijk is.
Ben het met je eens dat er veel meer ernstige zaken zijn, ook het met je dronken kop iemand doodrijd verdien je een stevige straf.
Aangezien deze mensen zeer geslepen zijn in het vervullen van hun "behoeftes", je het nog steeds niet op hun voorhoofd mag tatoeëren en je ze niet eeuwig vast kunt zetten helaas, vind ik dat je ze moet blijven volgen.

Dat wil zeggen minimaal wekelijkse sessie met praten, weten wat ze doen in hun vrije tijd en dit controleren. Heb het hier meegemaakt dat een veroordeelde pedofiel trainer werd van een F-elftal! En pas nadat hij opnieuw werd aangelkaagd, waar hij overigens niet voor veroordeeld is omdat de kinderen te jong waren, en betreffende ouders bij de club aan de bel trokken, is hij er weggegaan. Waarschijnlijk weer op zoek naar een volgende club.

Blijf ze volgen, begeleidt ze in "moeilijke" periodes en neem maatregelen als het dreigt fout te gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jet, wat dacht je van bankiers, die zijn ook geslepen of anders bestuurders van voertuigen. Blijven volgend die schoften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik geen vergelijk met een pedofiel.
Hoi Ingrid, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar de oplossing is niet zo simpel als: "Laat hem maar ergens anders gaan wonen." want dààr zijn misschien ook wel kinderen in de buurt die hij kwaad kan doen. Tjah, en wat moet je dan? Je kan hem toch ook moeilijk naar de maan laten verhuizen, hoe graag je dit ook wilt.

Persoonlijk vindt ik ook dat deze misbaksels moeten worden opgesloten en nooit meer losgelaten worden, maar zolang dit met het huidige rechtssysteem nog niet zal gebeuren zul je er alleen maar een ander (met kinderen!) mee opzadelen wanneer jij hem niet in je buurt wilt hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
M.a.w.: Wat gij niet wilt dat u geschiedt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt tnminste redelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redelijk misschien wel, wenselijk zeker niet, je zal er maar naast wonen met je kinderen.
Ha, die Ingrid;

Hoe wrang ook, een veroordeelde pedosexueel die zijn straf heeft uitgezeten is een vrij burger die het recht heeft op een vaste verblijfplaats. Ik snap de zorg van ouders natuurlijk wel, maar het wordt door de publiciteit wel erg makkelijk gemaakt om zo iemand in de gaten te houden. Niemand wil ook graag een veroordeelde ex-inbreker, ex-verkrachter of ex-vrouwenmishandelaar naast zich hebben wonen, maar daar is bijna nooit iemand zich bewust van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Ingrid en ik kan er ook erg boos om worden. Helaas hebben we gekozen voor een bepaald rechtsysteem dat ook dit soort mensen beschermd.

Ergens anders gaan wonen heeft geen zin en wekelijkse sessies ook niet, want helemaal onder controle houden blijft moeilijk en je wil ze eigenlijk 0% kans geven.

Als iemand daadwerkelijk hiervoor veroordeeld is dient hij/zij vast te zitten en nooit meer in onze maatschappij te komen, dat recht hebben ze naar mijn mening dan wel verspeeld.

Ken je de film:"Escape from New York"? Daar hadden ze alle criminelen op Manhattan gezet met een grote muur eromheen, laat ze zichzelf maar bedruipen. En dan de muur alleen nog goed bewaken.
Wat dacht je van Schiermonnikoog??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldt dat niet voor alle criminelen. Eigenlijk zou je iedereen uit de samenleving moeten verwijderen die iets fout heeft gedaan. In ieder geval iedereen die iets gedronken heeft en achter het stuur kruipt voor eeuwig verbieden zelfs maar naar een auto te kijken, Idem voor iedereen die ooit door een rood stoplicht heeft gereden, of iemand die ooit te hard heeft gereden. Dat geldt dan ook voor fietsers en bromfietsers. Het wordt dan lekker rustig in Nederland en de huizen worden lekker goedkoop. En, o ja, niet alleen verwijderen uit Eindhoven, of Nederland of zelfs Europa, want dat is afschuiven van het probleem op je buren. Allemaal naar het land van Mugabe, en wel meteen na de veroordeling, met een zakje met centen (ten bedrage van de kosten van het gevangenzetten in Nederland).
Wat een heerlijk eenvoudige 'oplossing' toch....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand, wat zijn daad ook was, zijn straf heeft uitgezeten (of die zwaar genoeg was is een andere discussie)
dan moet hij wel ergens wonen.

We hebben hier geen Siberie, trouwens, ook in Siberie wonen kinderen.
Iedereen die hem wegstuurt, stuurt hem weg van de kinderen in zijn buurt. Naar kinderen in een andere buurt.

Natuurlijk moet er dus toezicht zijn. En goed en heel strak ook!! Maar waar dat gebeurt is niet zo interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, ik zou ook niet willen dat mijn kleinkinderen ooit een ontmoeting zouden hebben met een pedofiel, maar afgezien daarvan heeft die man ook recht op wonen.Elke pedofiel zal anders zijn en al dan niet een behandeling gekregen hebben.Maar niemand moet het recht in eigen handen nemen.Iedereen verdient een tweede kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hem verplaatsen naar een andere stad heeft helemaal geen zin. daar wonen ook kinderen, overal wonen kinderen, of de nuut nou kinderrijk is of niet, dan zoekt ie toch een andere buurt om te scoren.
de enige oplossing is voor altijd opsluiten, het is ongeneeslijk. het is een geaardheid, hij heeft die gevoelens, dat krijg je er niet uit. een gevaar dus. dus weg ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens.
helemaal erg als de dader in dezelfde buurt als slachtoffer gaat wonen.