Als je naar China emigreert, mag je dan ook maar 1 kind meenemen? Aangezien je maar 1 kind als Chinees mag baren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je mag zoveel kinderen meenemen als je wilt. De eenkindpolitiek geldt namelijk alleen voor Han-Chinezen. Chinese minderheden mogen meer dan één kind hebben zonder boetes.

Reden voor deze politiek is dat de regering de bevolkingsgroei wil verminderen om zo het risico van overbevolking in te perken.

Daarnaast zou het moeten achterlaten van kinderen in Nederland om die reden in strijd zijn met de mensenrechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je mag gerust al uw kinderen meenemen,trouwens er zijn in China ook meerdere gezinnen met meerdere kinderen...
fremar
13 jaar geleden
Ik weet niet of China emigranten toelaat.
Ze hebben niet voor niets een een-kind-politiek.

Ik neem dan ook aan dat je het hypothetisch bedoelt. ;-)

Zoals iemand anders al zei, geld het niet voor iedereen, dus het zou niet voor een Nederlander gelden. Zelfs als deze etnisch (Han-) Chinees is.
Ik heb een leuk boek gelezen over een Canadese vrouw die afkomstig is van Chinese ouders. Ze gaat als journalist werken en wonen in China en krijgt daar 2 zonen. Ze voelde zich altijd bezwaard als ze met haar 2 zonen over straat liep.
Dus zij was misschien zelfs wel Han-Chinees, maar ze had een Canadees paspoort, dus voor haar golden die regels niet.

Het boek heet 'Red China Blues' van Jan Wong.
Jan is in dit geval een meisjesnaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad moet je al je (extra) kinderen (meer dan één) thuislaten.

Overigens als een Chinese vrouw van een tweeling in verwachting is mag ze maar één baren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet weet antwoord dan niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ga even googlen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig gevoel voor humor. Komt vaker voor in het voorjaar.
Je vind de recepten daarvoor op Google.
Ben 20x in China geweest en heb er zelfs nog 5 jaar gewoond, dus jullie gevolgtrekkingen zijn voorbarig. Komt vaker voor, ook in de politiek. Meer lachen dus.