ziin er hedendaagse profvoetballers die trots uitkomen voor hun homofiele geaardheid?

Dus geen " verdenkingen " of " vermoedens " maar voetballers die er open over zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, die zijn er. Ik ken 2 voorbeelden:
-Aanvoerder van Willem II, genaamd Evengiy levchenko heeft al snel in de voetballerij duidelijk gemaakt dat hij homo was.
-Een minder voorbeeld is Justin Fashanu van Notthingham Forest. Hij vertelde in de groep dat hij homo was. Hij werd weggepest en hij pleegde op 37-jarige leeftijd zelfmoord.

Ze zijn er dus wel, maar het zijn er weinig ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Van levchenko heb ik nooit gehoord dat hij openlijk heeft toegegeven dat hij homo is. weet wel van het dat een enkele jaren een relatie heeft gehad met victoria koblenko
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na zijn relatie mer Koblenko werd hij homo ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, tis een groot taboe...

Andere antwoorden (3)

Volgens mij niet. Wat zou inhouden dat er nog veel in de kast zitten, want je maakt mij niet wijs dat voetbal de enige sector is waarin geen homoseksuelen voorkomen (los van scheidsrechters: "Volgens de overleden oud-scheidsrechter John Blankenstein, die wel durfde uit te komen voor zijn seksuele voorkeur, kende hij minimaal acht voetballers die homo waren, sommigen keurig getrouwd met kindertjes."
http://weblogs.nrc.nl/sportblog/2008/11/16/over-de-hele-wereld-voetballen-homos-2/ )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die zijn er niet. In de voetballerij heerst kennelijk nog een te groot taboe op homosexualiteit.

Wel zijn er een aantal scheidsrechters, die er voor uit kwamen dat ze op mannen vielen; John Blankenstein en de inmiddels overleden Ignace van Swieten.
13 jaar geleden
Eric viscaal van vroeger..