Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom geven mensen antwoorden op vragen waar ze het antwoord niet op weten, maar enkel een suggestie geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verschillende mogelijkheden schat ik in:
1)Misschien weten ze niet dat ze het antwoord niet weten. Je kunt immers niet weten wat je niet weet.
2)Misschien vinden ze het wel zinvol om de vragensteller zo goed als mogelijk te helepn al is het maar met een suggestie. (Na)denken (over de antwoorden) moet iedereen zelf natuurlijk.
3)Heel misschien willen ze graag een antwoordpunt scoren.
4)Een vorm van tijdsbesteding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat veel mensen maar wat zeggen voor punten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet niet altijd of wat je suggereert niet is achterhaald maar het kan toch een goede richting geven. Kritiek van anderen kan dan meer duidelijkheid scheppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een duwtje in de goede richting geven omdat ze geen beter antwoord weten en toch willen helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad niet iedereen heeft slechte intenties.
Ze kunnen daarmee ideeën geven aan de vragensteller, zodat deze een antwoord kan vinden op zijn vraag.
(Lees meer...)
Antoni
14 jaar geleden
welkom op goeievraag.nl!

ik zie weleens antwoorden van betweters vooral in de categorie internet en computers die compleet uit de lucht zijn gegrepen. maar ja dat zul je altijd houden. het zou wel een saaie boel worden als iedereen hetzelfde antwoord geeft maar dat alleen anders formuleert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef heel af en toe een suggestie. Dat doe ik bij die vragen waarvan het antwoord heel lastig te vinden is. Ipv dan maar wat te roepen, verwijs ik bv naar een instantie die waarschijnlijk wel zou kunnen helpen. Zo help ik de vrager een beetje op weg, zodat hij misschien toch nog het antwoord vindt, ook al is dat buiten GV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms kan een suggestie een deel van het antwoord zijn, meerdere suggesties zouden een heel antwoord kunnen vormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dat gebeurt in het echt ook. Anders kun je beter ophouden met speculeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding