Jongen wordt gedwongen om drugs te kopen, aangifte mogelijk?

Hallo,

Een wat minder begaafde jongen van 18 jaar uit mijn woonplaats wordt door zowiezo 1 jongen vaak gedwongen om drugs te halen in de shop en vaak zelf ook nog mee te moeten roken. Ik weet van deze jongen(heeft hij mij zelf gezegd) dat hij geen nee durft te zeggen en dat hij hierdoor veel problemen met zichzelf heeft.

Is het mogelijk om hiervoor aangifte te doen, ik wil deze jongen graag uit zijn problemen helpen omdat ik weet dat het een zeer kwetsbare jongen is.

hij is officieel al volwassen want hij is 18?

mvg

Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je geen antwoord krijgen: Je kan het altijd vragen op het politie bureau... Blijkt dat je aangifte kan doen, dan kun je dat doen. Desnoods neem je die jongen mee, dat jullie samen aangifte doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om zijn ouders hierover in te lichten, evt mbv een wijkagent of buurtregisseur.

Antwoorden (3)

Ja, je kunt hier direct melding van maken bij de politie. Deze zullen de persoon in kwestie dan zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet waar dus.
Ja je kan het gewoon melden, als die jongen maar ook zelf kan uitleggen wat er is gebeurd, mijn advies: ga naar de politie toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grote probleem met de politie tegenwoordig, is dat ze dit soort zaken helaas geen prioriteit (kunnen) geven. Met alleen een melding kom je waarschijnlijk niet ver. Deze jongen zal dus echt aangifte moeten doen, maar de vraag is dan: waarvan? Bedreiging? Intimidatie? Diefstal (moest hij het zelf betalen)?

Hij zal naam - en het liefst ook adres - van de dader(s) moeten kunnen geven en datum en tijdstip(pen) waarop hij gedwongen werd. Ik zou eerst goed advies vragen bij een bureau voor rechtshulp, wetwinkel o.i.d. Je kunt wel heel snel naar de politie willen stappen met dit verhaal, maar de kans op teleurstelling is groot. En dat zal voor het zelfvertrouwen van deze jongen niet goed zijn. Sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. Heeft hij zijn ouders nog? Kun je het overleggen met hen? Ik neem aan dat zij dit ook zouden willen weten? En samen sta je altijd sterker.