Is er een voorrangsregel/etiquette aanwezig voor deuren?

Stel er wil iemand naar buiten en iemand wil naar binnen. Wie heeft er voorrang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Als je empatisch bent laat je niemand in de kou staan. Dat betekent in de winter dus, dat iemand die buiten staat het eerst door de deur naar binnen mag. De warmte in, zo gezegd.

Verder laat je oude vrouwtjes natuurlijk niet wachten. Ach, een beetje beleefdheid doet wonderen. Dan denk je niet na over voorrangsregels en etiquette.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord +je
bamibal
13 jaar geleden
Oude vrouwtjes laten mij wel altijd wachten.
Ivana
13 jaar geleden
Da's logisch Bamibal. Aan je avatar te zien heb je tijd nodig om af te koelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo beleefd dat ik iedereen altijd voor laat. Met als resultaat dat ik al zolang bij de bijenkorf voor de deur sta te wachten, dat ik de daklozenkrant maar ben gaan verkopen :)
Ivana
13 jaar geleden
Hé Mokummer, de wereld heeft behoefte aan mensen die zichzelf wegcijferen. Brengt die daklozenkrant genoeg op om een krukje te kopen? Dan kan je er bij gaan zitten. ;-)

Andere antwoorden (6)

In vervoersmiddelen is het diegene die uitstapt (naar buiten gaat) die voorrang heeft. Dat lijkt mij in de horeca minstens even zo beleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar buiten heeft voorrang.
Simpel omdat de ruimte in de ingang en daar achterliggende plek vaak te klein is om te passeren.

in de bus is het ook irritant als men instapt terwijl de halve bus er nog uit moet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorang bestaat niet bij het in en uitstappen van een deur , meer een sociale regel dat je eerst iemand laat uitstappen voor dat je instapt.

bij een deur in huis bijvoorbeeld , is het volgens mij normaal dat die gene waar de deur naar toe beweegt moet wijken voor de gene die er door heen loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd altijd aan dat iemand eerst naar buiten moet voordat er binnen weer een plekje is voor een 'nieuw' iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat de deur naar binnen open,dan krijgt de persoon die naar binnen wilt gaan voorrang.Gaat de deur naar buiten open,dan krijgt de vertrekkende persoon voorrang.Dit natuurlijk niet in geval van nood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
degene die het eerst is heeft voorrang .Net als in het verkeer. Als je tegelijk bij 'n glazen deur komt , bepaalt de hoffelijkheid wie voorrang heeft .Iemand met 'n kindje in de arm of 'n giga boodschappentas zou ik voor laten gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat jouw interpretatie is van voorrang in het verkeer hoop ik dat je een heel eind bij mij uit de buurt woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt nog 'n lange weg te gaan ,als ik jouw domme antwoord lees.Rechts heeft alleen maar voorrang als je TEGELIJK op de kruising aankomt. Als jij op de kruising rechts afslaat en mij van achteren aanrijdt ,BEN JIJ FOUT ! Schrijf dit op en neem het mee in de auto als spiekbriefje.Toen ik in Amsterdam 'n kruising op reed , kwam er 'ven rechts 'n politieauto. Er was NIETS aan de hand want ik was al weg toen hun auto op de kruising kwam. Zij hebben mij aan gehouden en bekeurd. Ik heb contact opgenomen met hun baas ,de hoofdcommissaris, en zij hebben 'n forse berisping gehad . Schrijf ook even op . Ga ook nog even de verkeersregels uit het hoofd leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog agressief ook achter het stuur? Niet wachten tot je voorrang krijgt maar het domweg neemt?