Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vluchtelingen, africa, waarom hoofdzakelijk vrouwen en kinderen ?

Op tv zie je de beelden, rijen kinderen en vrouwen, vele vluchten. Maar ik zie er maar heel weinig mannen tussen zitten. Of mis ik soms iets ? Waar zijn die mannen eigenlijk ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
705

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze laten voornamelijk vrouwen en kinderen zien omdat je daar eerder medelijden mee krijgt, waardoor het nieuws beter overkomt. Bijkomend gevolg is meer inkomsten voor hulporganisaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe hard het ook klinkt, en hoeveel minnetjes je waarschijnlijk zal ontvangen, je slaat de spijker echt op de kop. Dit is namelijk echt het geval weet ik uit zeer betrouwbare bron, dus van mij een plus!

Andere antwoorden (2)

Ik denk vanuit de uitspraak "vrouwen en kinderen eerst!"

Vrouwen en kinderen raken mensen meer en sneller dan wanneer ze een groep mannen zien. Het is gewoon een manier om te zorgen dat mensen sneller gaan doneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrouwen en kinderen zijn kwetsbaarder, ze kunnen lastiger overleven. de kinderen hebben vaak ook hun moeder nodig. soms zijn de mannen ook omgekomen in de strijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding