Wat is een goeie manier om je eigen "lifecoach" te zijn?

Met andere woorden, hoe kan je het beste je eigen persoon sturen/richtlijn geven om balans te vinden in je leven.
Met betrekking tot het uitgeven van geld, de juiste partner vinden(en houden) goed positieve kijk hebben op het leven en vooral tevreden zijn.
Wie kent een goed boek om hier antwoorden in te vinden?

Heeft betrekking op studie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeie vraag!
Wat ik vaak doe: met mezelf praten, op een liefdevolle manier. Als ik me rot voel vraag ik mezelf wat er nu eigenlijk echt aan de hand is, wat ik mezelf kan geven om me beter te voelen. Dit hoeft niet veel tijd te kosten, ook al doe je het maar een paar minuten, je voelt je vaak dan alweer ietsje beter.
De boeken waar ik veel aan heb gehad zijn Spiegelogie van Willem de Ridder en Heel je leven van Louise Hay.

En als je op onderstaande site kijkt, zie je vast wel een boek wat je aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, zelfreflectie is erg goed om te doen, zo ontwikkel je zelf en weet je waar je aan moet werken. Zo zal je beter handelen in vergelijkbare situaties! Kijk eens naar Mevlana.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als direct antwoord op je vraag: Mindfulness, specifiek op het gebied van positieve kijk hebben en tevreden zijn.

Boeken van Jon Kabat-Zinn:
- Handboek meditatief ontspannen
- Waar je ook gaat, daar ben je
- Thuiskomen bij jezelf
- Honderd lessen in mindfulness
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er nog nooit bij stil gestaan dat mindfulness (wat erg in blijkt te zijn tegenwoordig) een positieve/tevredenheid brengt bij onze manier van leven...maar vond dit ook wel heel interessant.
Veel mensen vinden mindfulness een fijne techniek, maar vergeten in het dagelijks leven dat ze mindfulness wilden toepassen. Dit kun je oplossen door bijvoorbeeld een mindfulness-steentje in je broekzak te doen. Telkens als je dit steentje voelt herinner je jezelf eraan dat je moet genieten van het moment.
Ik denk dat dit wel een goeie is voor mij, bedankt voor de tips Wendy +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mindfulness is een hype momenteel, en wordt dus ook gegeven door mensen die dat niet zouden moeten doen..... het is een, zeg maar, "vrij beroep". Helaas.
Natuurlijk is mindfulness alleen zinvol als je het ook toepast in het dagelijks leven, maar dat geldt voor alles ;-)
Fijn dat je er iets aan hebt!
Bedankt voor je +.... uh.... :-))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmmmmm, sorry komt ik heb eerst mijn reactie geschreven en daarna ...vergeten haha...
Als je het zelf wilt leren door erover te lezen en te oefenen, kun je "Word je eigen Mastercoach" lezen van Tim Koldijk en Mabel van Dungen. Ik ken ze zelf vanuit trainingen en ze zijn erg goed! Het boek is gebaseerd op NLP.
Je ziet beter waarom dingen bij jou wel of niet werken in je leven en hoe je dat kunt veranderen.
Tim geeft trainingen bij oa Andromeda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dank je voor de tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Mijn ervaring is dat WETEN is 1 en DOEN brengt je waar je heen wilt. Succes!