Heb je zelf nog taboes? Zijn er dingen waar je met bijvoorbeeld vrienden echt niet over durft te praten?

Als je een top-3 hebt, plaats deze dan hieronder. Lijkt me leuk om tot een algemene top van GV-ers te kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Antoni
14 jaar geleden
LOL. Dacht je nou echt dat ik mijn top 3 van taboes op Internet ga zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Dat helpt je ze te doorbreken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt het aan mij of is "taboe" een heel raar woord. Volgens mij is het eerste woordje van iedere baby, maar wordt dat in die gevallen niet als eerste woord gezien, maar als gebrabbel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taboe is de naam van een zeer goeie film. Komt in vele talen voor. Oorspronkelijk wellicht uit Indonesia: Tabuh

Het beste antwoord

Voor mezelf heb ik geen taboes. Ik houd alleen rekening met de persoon die voor me staat, want ik heb gemerkt dat wanneer ik alles er uit flap wat ik wil zeggen de ander nogal gespannen kan reageren. Dus dat verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb zelf geen taboes. Tenminste...

3) Ik spreek niet altijd de hele waarheid...
2) Ik vertel alleen waarvan ik vind dat men dat mag weten...
1) In tegenstelling tot wat aderen soms denken lieg ik nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn man en ik hadden vorige jaar huwelijksproblemen, dit is met niemand besproken.
gelukkig wel goedgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel begrijpelijk ..
3- exen
2- miskramen
1- alle dingen die nog moeten gebeuren. we zien wel wanneer dat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij 1: je praat dus niet over de toekomst? Dat lijkt me nogal moeilijk ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi wel over de toekomst maar niet over dat plafon in de hal wat eigelijk 6 maanden geleden al gewit zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt toekomst en toekomst; er zijn grenzen, ik zou ook niet gaan witten als je vermoedt dat er binnenkort een vliegtuig op je dak zal vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die manier kom je nooit aan het witten toe..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dat is ook precies de bedoeling.
dat komt wel een keer spontaan, wanneer we toch in de gamma lopen en denken oh ja.. we hebben nog een plafon ect ect
Hoe kan ik mijn taboe opnoemen hier? Als ik dat zeg dan is het dus geen taboe, dat is toch overduidelijk...
Als ik het niet zeg, dan behoudt ik mijn taboe, maar kan ik de vraag niet beantwoorden...

En dan NOG een punt van overweging, als ik het dan toch zou zeggen, dan wordt het meteen gewist, want dan is het niet volgens de richtlijnen van GV, of te beledigend...

1) Als ik zeg dat ik me aan geen enkele opgelegde wet hou, anders dan die wetten die ik zelf wil respecteren...
2) Ik zie niemand als persoon, maar als energie...
3) Alles is een illusie, ook wat hier staat...
4) Het verleden bestaat niet...
5) De toekomst bestaat niet...
6) De ander bestaat niet...

Hoeveel taboes moet je nog meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt toch een taboe op/-benoemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6 staan er al, moet je er nog meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix bestaat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correct...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zweverig persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaag.....( maar wel weer een puntje...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX: je noemt er 6, maar ik begrijp er geen 1 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk hij ook niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een taboe is een heel groot persoonlijk probleem dat je voor geen goud wil delen met een ander.
Herkansing voor xinix?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe maar niet edd.. vriendelijk maar denk dat we voorlopig wel weer genoeg hebben gehoord, zucht..
Ik heb wel taboes maar daar durf ik niet eens aan te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, dat zit zo te horen echt diep ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb je met taboes Biertje; diep laten wegzinken en wat laten composteren en wie weet wat voor mooi plantje er ooit groeit op de mestvaalt van mijn diepe innerlijke krochten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mooi verwoord. Sommige dingen daar wil je idd niet aan herinnerd worden. Zeker als ze zeer emotioneel voor je zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht meer aan mijn vunzige ideeën en die wil ik hier niet verwoorden, daarom zijn ze taboe ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus, je zult maar per ongeluk ontzettend veel macht toebedeeld krijgen, j e weet van te voren echt niet wat je dan zult doen; groot kans dat je een smeerlap van het verderfelijkste kaliber wordt ;-)
Ik kan het ook niet laten hè... ;-)
Een taboe is een onuitgesproken probleem van je zelf.
Ik hou het een taboe door er hier niet over te beginnen.
Anders wordt het delen van een persoonlijk probleem.
En dan is het geen taboe meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer...zo komen we natuurlijk nooit aan een top-3 ... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag komt te dichtbij me, het is beter zo. Sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan, is geen probleem, we laten het hierbij ;)
Ja, moordneigingen bijvoorbeeld, zwaar taboe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, helemaal mee eens.
Ik weet niet zeker of je Taboe zo kan gebruiiken. Iets kan taboe zijn, daty wil zeggen daar spreek je niet over met anderen. Dat je zelf dingen hebt waarover je niet met anderen wilt spreken makt die dingen nog niet tot een taboe.

Goed voorbeeld:
het denken een kleine pieleman te hebben, daat spreek je niet over en kan je behoorlijk dwars zitten. Maar is dat nu een taboe?
Kwalen, daar spreek je ook niet over, en is ook voor sommigen mensen een taboe. Maar als je in de spreekkamer zit, dan zij juist kwalen het onderwerp van het gesprek, als er althans wordt gesproken.

Kortom je kunt op deze vraag geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een taboe gaat over wat in algemeenheid als iets wordt gezien waar men niet over praat. Bijvoorbeeld je toiletbezoek, masturbatie, bekijken van porno en dergelijke. Bijv. op je werk praat je over van alles en nog wat, maar normaal gesproken niet over taboes. Je kunt dus wel degelijk een antwoord geven op deze vraag lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je hebt gelijk. Ik heb niet zoveel van dat soort taboes. Ik kijk mijn gesprek partners aan, en dat is er een wisselende set zaken waarover ik niet spreek. Maar algemeen? Ik zal niet snel praten over de geneugten van masturberen, maar het onderwerp is niet altijd taboe. Maar goed, je hebt grotendeels gelijk.
Ober... 1 biertje voor deze meneer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! :-)
wat voor mij taboe is kan ik niet verwoorden... het is zo taboe dat ik niet wil dat een ander mijn idee of gevoel er over weet... ik wil niet eens dat een ander weet dat ik er wel eens aan denk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het niet alleen een taboe voor je, maar een zeer persoonlijk geheim. Aangezien je er in het geheel met niemand over spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist...