Als je hem ook inricht ben je (volgens mij) etalagier
Anders heet het toch gewoon schilder ?
Mijn pa is schilder geweest, en hij heeft wat etalages geschilderd.

Toegevoegd na 13 minuten:
Correctie met dank aan Frederieke

Etalagier moet etaleur zijn.

Hoe ik erbij kwam... geen idee ;-)

Toegevoegd na 14 minuten:
En frederieke moet Fiederieke zijn...
ben lekker bezig zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Je hebt helemaal gelijk
kon niet meer op het woord komen, om de een of andere reden kwam ik niet verder dan etalagier...
klinkt wel sjiek ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@BSB
dan raad je nooit wat een interieurverzorger is :-)
wel heerlijk uitgebreid antwoord ;-D
plusje van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaker he ;-)
Volgens mij heet je dan gewoon een schilder.

Als je etalages inricht ben je een 'etaleur'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een correct antwoord, de min slaat nergens op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Etalagist zal je bedoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paganisgood
het is echt etaleur,, dat heb ik op me proefwerken geleerd ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was het etaleur hoor. Snap die twee minpunten ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ook etaleur
Dan ben je een decoratie schilder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je schilder...je kent misschien wel de huisschilder...misschien ben je in de horeca horecaschilder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Publiciteitsschilder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je teksten of afbeeldingen op etalageruiten bedoelt, tekstschilder of (de al genoemde) decoratieschilder.
Het is alleen een uitstervend beroep omdat het meeste wordt overgenomen door ontwerp op de computer en de uitwerking in plastic / folie letters / afbeeldingen.
Handmatig aanbrengen is het voor een schilder arbeidsintensief en voor de klant veelal duurder dan een folie. Daarnaast zijn er al minder schilders die dit specialisme beheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent dan etaleur en decoratieschilder of binnenschilder alias etaleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnenschilder alias etaleur klopt niet helemaal, een binnenschilder is niet automatisch een etaleur.