Over 2 jaar komt Volkert van de Graaf vrij. Hoe zal deze man nog een plek in de maatschappij gaan vinden, en zal hij daarbij hulp gaan krijgen?

In mei 2014 komt Volkert van der Graaf vrij.
Zal de overheid hem helpen om in het buitenland een bestaan op te bouwen?
Of zal zijn toekomst er anders uit gaan zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat Volkert een normaal bestaan op kan bouwen in Nederland. Zijn kop is bekend http://lisettemuntslag.com/wp-content/uploads/2012/05/Volkert-Van-der-Graaf-Redfascist-Murderer.jpg dus ook in een suf dorpje wonen met een andere naam zal niet zo lang helpen. Vast genoeg idioten die hem zo omleggen.

Het beste antwoord

Gedetineerden die weer terug in de maatschappij komen worden bij gestaan door de reclasering. Bijv. voorbereiden op terug keer in maatschappij, vinden van woning, werk en dat je op rechte pad blijft. Dat zal voor Volkert van der G. ook gelden neem ik aan, maar de maatschappij zal je toch met een scheef oog aan blijven kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij zal net als een andere moordenaar verder moeten leven en waarschijnlijk de rest van zijn leven van de bijstand afhankelijk zijn. Er lopen veel aanhangers van Pim rond dus het kan zijn dat deze hem lastig gaan vallen. Zijn leven is in elk geval in nederland totaal verandert misschien is emigreren het beste wat hij kan doen. Hij zal geen steun krijgen van de overheid daar is ook geen enkele reden voor.
11 jaar geleden
Hij zal wel hulp krijgen, dat is een grondrecht in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou hij zal moeilijk een plaats kunnen krijgen in de maatschappij.
Zie je hem al wonen in een rijtjes huis en zich voorstellen aan de buren?
Er lopen genoeg mensen rond die nog wel een appeltje met hem willen schillen.
Volgens mij krijgt hij verder geen hulp van de Nederlandse staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen twee jaar is onze maatschappij wellicht zodanig veranderd waardoor de oplossing die men vandaag voor ogen heeft in 2014 niet meer haalbaar of relevant is.

Indien de huidige trend zich voortzet dan zijn er in 2014 ook een pak minder oordelende mensen en daardoor vergroot de kans dat ook Volkert de Graaf de kans krijgt om zich stapsgewijs en in alle rust te integreren in een fel veranderde maatschappij.

Indien men hem in het buitenland een nieuwe start zou geven dan gaan ze dat zeker niet aan onze neus hangen want dan zijn ze er allemaal aan voor hun moeite.
Of...
Misschien krijgt die man een goeie plastisch chirurg ter beschikking waardoor we hem sowieso niet meer zullen herkennen?

Voor mijn part verdient ook Volkert de Graaf een herkansing in de maatschappij. Anders hadden ze hem beter direct de kogel gegeven.
Vermits ik er in geloof dat dood gaan niet écht doodgaan betekent, leven Pim Fortuin en alle andere vermeende doden elders verder.
Volkert de Graaf heeft gewoon iets vertolkt waarvan wij de volledige draagwijdte en dus ook de constructieve impact nog niet begrijpen.
Zoiets zou ik vroeger niet over mijn lippen gekregen hebben maar dit is waar ik in geloof en op vertrouw en daardoor kan ik steeds vaker onbevooroordeeld het beste wensen aan alles en iedereen, dus ook aan zogenaamde moordenaars.

Trouwens...
De toekomst die we voor onszelf voor ogen hebben zal er voor ons allemaal heel anders uitzien in 2014, dus niet enkel voor hen die uit de gevangenis komen.

Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook 'een cursus in wonderen' gedaan??