Is - terecht- een beetje 'in'. Iedereen piept over normen en waarden, ik incluis, en ik zie het ook overal om me heen. Blijkbaar is niet meer alom bekend hoe je je tegenover elkaar dient te gedragen en wat correcte omgangsregels zijn. Dus zo'n cursus lijkt me geen overbodige luxe - al ken ik natuurlijk de sfeer bij jullie op het bedrijf niet, misschien is het daar wel helemaal niet nodig.
Eigenlijk zou het gewoon weer terug moeten in de opvoeding, maarja, als de óuders het al niet meer weten....en als ik zo om me heen kijk tegenwoordig ook de (over)grootouders niet eens meer altijd. Ik had als kind nooit durven bevroeden dat ik rond mijn veertigste regelmatig een asociale of onbeschofte bejaarde zou kunnen treffen, en ik tref ze helaas met steeds grotere regelmaat.
Toegevoegd op 08-06-2009 16:38:29
Zo'n cursus zou natuurlijk niet meer moeten gaan over de stoel aanschuiven voor een dame of bedankbriefjes sturen na een gezellige koffievisite of waar je je mes en vork laat, maar wel over wanneer je je mobieltje niet opneemt (in gezelschap bijvoorbeeld), dat je deuren voor elkaar openhoudt en elkaar groet in het voorbijgaan, zeker aan het begin en einde van de dag, kleine dingen die het leven zoveel aangenamer maken voor iedereen maar totaal vergeten lijken.