Wat wilde jij worden als kind? en heb je dat bereikt?

Wat waren je doelen? Heb je je doelen bereikt? Heb je nu nog ambities?Of heb je juist verkeerde keuzes gemaakt in het verleden en is er juist niets terecht gekomen van wat je wilde? Kijk je nu terug met een tevreden gevoel of leef je elke dag met het gevoel'' had ik maar......''

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Vanaf mijn vierde jaar wilde ik iets met de natuur gaan doen en dat is volop gelukt, zelfs meer dan dat.
Ik ben nu natuurhovenier, staat trouwens niet in het woordenboek.
En nog plannen?
Ja zeker, ik geef rondleidingen in het natuurpark, lezingen over geneeskrachtige kruiden, natuurtuinen, lezingen over het ecosysteem en sessie's.
Verder wil ik weer gaan schilderen en schrijven.
Mijn deur kan nog niet dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk Eddijst om wat achtergronden over iemand te lezen!

Andere antwoorden (17)

Ik wilde altijd net als mijn vader directeur worden...

En ja...

Dat heb ik ook bereikt...

En het enige 'had ik maar......' gevoel heeft betrekking op het feit dat ik het gewoon allemaal 5 jaar eerder had moeten doen. I.p.v. vol ambities voor een baas te werken, waar je de ambities niet kwijt kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde vroeger beroeps wielrenner worden. Droomde er van om ooit de Tour de France te winnen. Maar ja, de meeste dromen zijn bedrog. Ben wel heel dichtbij gekomen, maar vlak voordat ik een vrij grote kans had om beroeps te worden, brak ik al mijn botten bij een valpartij. Carriere dus voorbij.
Maar vandaag de dag ben ik tevreden met wat ik ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel heel wat verschillende fasen doorgemaakt.
Eerst wilde ik de zaak van mijn vader overnemen. Hij was dierenpreparateur, maar daar bleek niet echt een goeie cent aan te verdienen.
Toen ik naar het middelbaar moest wilde ik graag naar een school om reclame-tekenaar te worden (VMBO-niveau), maar de cito zei dat ik makkelijk het Atheneum aankon. En mijn ouders stuurde mij dus in die richting (nog steeds spijt dat ik geluisterd heb).
Toen ik eenmaal op het Atheneum zat wilde ik computerprogrammeur worden. Ook naar de TU gegaan en informatica gestudeerd voor een jaartje of 2. Was wat te hoog gegrepen.
Toen wist ik het even niet meer en deed een beroepskeuzetest. Het moest iets technisch, maar ook creatiefs zijn. Dus HBO Bouwkunde dan maar. Daar een verkeerde keuze gemaakt en mede door persoonlijke omstandigheden ook niet afgemaakt.

Uiteindelijk studeer ik nu psychologie en hoop ooit werkelijk als psycholoog te mogen gaan werken.

Kort antwoord op je vraag: reclametekenaar en nee...

Nog steeds voel ik me een kind dat iets wil worden later, als ik groot ben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psychologie is een prachtig beroep, dan kan je hier vaak oefenen en veel lezen, soms zelfs smullen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep.
Ik wilde vroeger altijd kapper worden. Vraag me niet waarom. Later wilde ik juf worden. Hier heb ik uiteindelijk ook een opleiding voor gevolgd, maar ik heb dit niet afgemaakt omdat dit het toch niet voor mij was. Ik werk nu in een winkel en heb mijn eigen merk waar ik verantwoordelijk voor ben. Ik zal altijd ambities houden, bijvoorbeeld om beter te worden in wat ik doe en ik wil vooral tevreden blijven.
Kijk ook even op deze link, misschien heb je hier ook wat aan, is een beetje dezelfde vraag. http://www.goeievraag.nl/vraag/achteraf-gezien-liever-beroep-droomde.10456
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde rijk worden, miljonair.

Ik kom in de buurt haha, en ik ben nog jong. Dus wie weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, met die foto dacht ik dat jouw antwoord zou zijn dat je president van de USA wilde worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha Ja dat is meer een wens van de laatste jaren :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zou een wetswijziging voor nodig zijn omdat het op dit moment niet is toegestaan dat een buitenlander president wordt. Ik neem gemakshalve even aan dat je niet de nationaliteit hebt natuurlijk. Maar ik zou zeggen niet opgeven die wens. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt inderdaad :(. Ik hoop dat Obama die wet even schrapt. Dan moet het verder we lukken denk ik, ahah.
Als kleuter moest ik een rijmpje leren wat me altijd bijgebleven is:
Oh was ik maar groot
Dan kocht ik een echte motorboot.

Nu daar woon ik nu op en 50 meter lang is redelijk echt :-)

Verder heb ik nooit de behoefte gehad te werken en dat heb ik dus ook nog nooit gedaan, ik verdien mijn geld met mijn hobby's en als het op werken gaat lijken stop ik er onmiddelijk mee. Dus die droom is ook gerealiseerd.

Ik doe waar ik zin in heb en wat ik leuk vind en probeer daarbij niemand te kwetsen en iedereen te helpen waar ik kan.
En daar ben ik druk mee :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde graag juf worden. Dat doel is nog niet bereikt, maar ik ga in september beginnen met de lerarenopleiding Engels, dus eigenlijk komt het dan wel goed, maar dan voor het voortgezet onderwijs.

Verder... dacht ik eigenlijk niet zo veel over de toekomst na als kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit ervaren dat ik doelen moet stellen, dus ik heb ze gelukkig ook nog niet bereikt. Ik sta elke dag ergens op en kies gewoon een pad. Tot nu toe heeft dat me meer gebracht dat ik ooit had verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de een of andere manier wilde ik boswachter worden. Dat is er nooit van gekomen. Heb wel medische biologie gestudeerd en de lerarenopleiding, maar werk nu vooral met computers. Dus heel wat anders, maar heel tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist nooit wat ik later wilde worden, nu nog steeds niet, en nu ben ik het: niets...

Dus mijn wens werd vervuld... ik ben er gelukkig mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik droomde er vroeger altijd van om uitkeringstrekker te worden.

Met een beetje geluk heb ik dat binnenkort bereikt, want er loopt een aanvraag voor een ziektewetuitkering.

Toegevoegd op 07-06-2009 21:01:40
P.S. Ik heb in werkelijkheid vroeger veel gedachten / dromen gehad. Leraar / geschiedkundige, politieagent, piloot en nog wel een paar van die vrij gebruikelijke dromen.

Op dit moment is er niet veel van de dromen terechtgekomen. Ik ben helpdeskmedewerker, hoewel ik nu zonder werk zit.

Wat de toekomst brengt weet niemand natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger wilde ik reisleider worden. Gratis over de wereld reizen en dan nog geld verdienen ook. Helaas was mijn talenknobbel niet goed genoeg ontwikkeld dus is die droom nooit uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik als tiener een beetje over het leven in het algemeen, en mijn eigen leven in het byzonder ging nadenken, wist ik één ding zeker : als die bus of trein op me af kwam denderen, wilde ik denken : "Er waren nog een páár dingen...." en níét "O néé - ik wil nog zo veel....!!! En zo leef ik dus ook - eerst doen, en zittend op de blaren bedenken dat het misschien toch niet zo verstandig is geweest. Voor GV zou een opsomming véél te lang worden van wat ik allemaal gedaan en vooral genoten heb, maar het is een aardig boekje vol, waar ik nog steeds blij en tevreden in kan bladeren. En al zijn mijn knieën nu dan in verslijtingsstaking : die lege blaadjes in mijn boek zijn er vást te weinig voor wat ik allemaal nog wil/ga doen..... Al was het maar filosoferen over hoe het was gelopen als ik bij de talloze tweesprongen de ándere weg had gekozen.....Misschien hebben mijn vrienden wel gelijk, als ze vinden dat ik een kaars ben die aan twee kanten brandt !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde lerares wiskunde worden of iets met muziek. Ben daar ook voor gegaan, maar kwam in Nederland terecht door te trouwen.Er moest brood op de plank, dus ik ben gaan werken, eerst bij een bank, tussendoor als vertaalster, later als internationaal hulpdeskmedewerker voor ict. Ben daar opgehouden vanwege de stress, scores halen etc. pff. Ben toen bij de belasting ondernemers terecht gekomen, was dat even relaxen na dat vorige job, haha. Inmiddels zit ik thuis en ben matelzorger voor mijn zoon, die nergens terecht kan vanwege zijn vraag om 24-uurs verzorging, toezicht. Doe wel vertalingen freelance. Kan lekker thuis namelijk. Heb nergens spijt van, van alles heb ik geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde astronaut worden, maar ik heb er niet de juiste hersenen voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet meer wat ik vroeger wilde worden, maar in ieder geval niet dat wat ik nu doe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde trouwen, en dat is me ook 3 keer gelukt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL