Van welke gebeurtenissen in de 21e eeuw kunnen we zeker zijn dat deze een grote invloed zullen hebben in de toekomst?

op politiek, maatschappelijk en/of religieus niveau.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Terroristische aanslagen in New York en Washington D.C., in Madrid, op Bali, in Londen en op andere westerse doelen door islamitische Jihadisten.
Internationale kredietcrisis (vanaf 2007)
Europese staatsschuldencrisis (vanaf 2008)
Arabische Lente (vanaf 2010)
Vanaf 2000 wordt nagedacht over de naderende vergrijzing.
Tijdens de kredietcrisis verslechtert de financiële huishouding van de Europese landen zo sterk, dat de historische pensioenleeftijd van 65 jaar moet worden losgelaten.
Aardbeving met tsunami in Japan, met meltdown van kernreactoren in Fukushima (2011)
Er worden steeds meer exoplaneten ontdekt
Snelle groei van internet en andere digitale netwerken; informatietechnologie (IT) wordt steeds onmisbaarder in alle aspecten van de samenleving

Botsende beschavingen

Toegevoegd na 2 minuten:
Botsende beschavingen
Lees meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Botsende_beschavingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

9/11 duidelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle wars-on-terror van de Verenigde Staten, de tsunami en aardbeving in Japan (door het radioactief afval dat in zee terecht is gekomen), de BP-ramp in de Golf van Mexico (voor de fauna en flora), de Arabische Revolutie, de eurocrisis, de kinderpedofilieschandalen voor de Katholieke Kerk (en haar neutraliteit en visie op geloof), China als rijzende economische ster.