In Nederland misschien niet zo heel erg veel meer, omdat we eigenlijk in alle omstandigheden voor alle sporten kunnen kiezen omdat overal faciliteiten zijn. Al blijven wintersporten nog wel een koude/landen/aangelegenheid.

In landen waar veel minder middelen zijn, wordt de keus daar veel meer door bepaald. Niet voor niets wordt er in Afrikaanse landen voornamelijk gevoetbald : een voetbal en een stukje vlakke grond is overal wel voor handen. Een kunstijsbaan of volledig uitgerust American Footballteam ligt dan wat minder voor de hand.

In Nederland wordt de sportkeuze dus voornamelijk bepaald door de persoonlijke voorkeur van de sporter, en in veel mindere mate door het weer of de omgeving. Zelfs kletteren en abseilen zijn hier opties, terwijl er eigenlijk geen berg te bekennen is.

Toegevoegd na 22 seconden:
Stom toetsenbord ; / moet zijn -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bloemendaal is een voorstad van Haarlem. Niet bijzonder groot. maar toch is daar één der beste hockeyteams van Nederland. Hockey wordt wel eens beschouwd als een elitesport. Bloemendaal is een plaats met veel elite.
13 jaar geleden
Heel veel.
Bijvoorbeeld: er zijn erg veel goeie voetballers voortgekomen uit het "pleintjesvoetbal" in de stad: Edgar Winter, Ruud Gullit, Robbie de Wit.
Daarom zijn de initiatieven van Johan Cruijff en Richard Krajicek ook zo goed, om sportbeleving in de buurt te brengen.