Als men in Thailand bij een tempel een boehda beeldje koopt is deze altijd met een prijs van een negen op het eind.Waarom????

Dus geen 100 bath maar 99
geen 350 bath maar 349

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan zijn om jou iets te verkopen, maar het kan, en dat is heel waarschijnlijk ook een religieus gebruik zijn.

Het getal 3 brengt geluk, en omdat 3x3 negen is, brengt het getal in 9 ook geluk. De Thaise monniken geloven hierin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om dezefde reden dat veel prijzen in hier eindigen op ,95. Het is een psychologisch effect waardoor mensen denken dat iets goedkoper is. Als je 101 bath moet betalen in plaats van 99 klinkt dat een stuk duurder, terwijl er maar weinig verschil in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd is een groot woord, mijn boeddahbeeldje zou oorspronkelijk 300 zijn en ik heb hem voor 150 meegekregen, geen 9 in te bekennen.

Ik vermoed dat ze in Thailand ook de psychologische prijzen ontdekt hebben. 149 is nog geen 150...
Voor zover ik weet is 9 niet echt een heilig getal in het Boeddisme.