Overduidelijk een optimist.

Ik bekijk, voor zover mogelijk, alleen zo positief mogelijk.
Dit zorgt ervoor dat ik lol blijf hebben in de dingen die ik doe en de dingen die mij overkomen. Natuurlijk zit het niet altijd mee in het leven, maar ik zal er altijd proberen er iets van te leren. Zo kan ik in het vervolg anders omgaan met negatieve emoties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

optimist. als ik iets wil weet ik 100% zeker dat dat lukt, en 9/10 is dat dan ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ossimist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pessimisten zijn mensen van een laag allooi.
Ze geloven niet in het leven. Alles wat ze doen is je naar beneden trekken en zwelgen in in hun gevoelens van middelmatigheid en angst.

Zo, dit was het beste antwoord.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou best kunnen;) ik ben wel met je eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha optimist. ;-)
Een optimist. Al is het soms lastig om optimistisch te blijven in moeilijker tijden, het optimisme wint het uiteindelijk van het pessimisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook, hoe moeilijk ook
Grondhouding: optimist.

Bij tijd en wijle, tijdens een neerslachtige bui: pessimist.

De optimist in mij wint het van de pessimist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide, noch optimist, noch pessimist. Je weet het toch niet. Hoe zal het zijn? Kun je vooraf niets over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Optimist, ook al gebeuren er soms minder leuke dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben meer een realist; de grondhouding is niet overwegend optimistisch of pessimistisch, dat is me te zwart wit.

En dat wel een realist "in grote lijnen", bij teveel details val ik in slaap.

Misschien ben ik meer een Impressionist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pessimist. Alles en iedereen is slecht totdat het tegendeel bewezen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Realist... Een pessimist is een gewezen optimist... en omgekeerd... Pessimisme en optimisme kunnen elkaar opvolgen als grondhouding... Kan zelfs van het humeur afhangen... Overstijg je beide dan blijft alleen realist over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij is het glas ALTIJD half vol.............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Optimist. Ik probeer altijd de positieve kant te zien, of er iets positiefs van te maken. Ik leef vandaag, 'pluk de dag', en kan me niet al te druk maken over wat zou kunnen komen. Daar is het leven te kort voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Kirstenwind;

Ik zie mezelf eerder als realist, wat door hardcore optimisten helaas nogal eens met pessimist wordt vertaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een geboren Optimist.

* note: behalve laatste 2 weken: problemen met mijn hypotheek rond te krijgen *
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een optimist. Denk altijd dat het wel goed zal komen, al is niemand het met me eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeuwige optimist en soms te naief of gaan beide samen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben zo'n optimist dat mijn glas altijd helemaal vol is ...zelfs als het leeg lijkt te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan. Meestal optimistisch (heb kanker overwonnen en was zeer optimistisch ook al was de prognose slecht) maar bij sommige dingen ben ik niet zo optimistisch, als iets bijvoorbeeld niet lukt dan geef ik het redelijk snel op, maar dan weet ik wel dat ik het heb geprobeerd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Optimist. maar door de gebeurtenissen in min leven voornamelijk realist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
phoehee helaas een pessimist maar als iemand me daar bij kan helpen graag!