Als iemand je iets aanwijst of op een knopje drukt, waarom zie ik veel mensen dat met de middelvinger doen?

Je hoort het toch gewoon met de wijsvinger te doen, want de naam zegt het al, je "wijst" iets aan met de wijsvinger

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee. Ik doe dat zelf nooit, en ik heb het ook nooit gezien. Heb je het misschien gezien bij een persoon die iets aanwees dat zich hoog in de lucht bevond?

Antwoorden (6)

Je middelvinger steekt verder uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Mijn middelvinger is maar 6 mm langer dan mijn wijsvinger. Dat verschil is dus heel klein. Als ik mijn wijsvinger uitsteek, wijzen mijn andere vingers naar beneden - als in een vuist. De wijsvinger steekt dus echt over haar volle lengte uit ten opzichte van de andere vingers. Als ik mijn middelvinger uitsteek, slaag ik er niet in mijn wijsvinger en mijn ringvinger zodanig te buigen dat de middelvinger echt helemaal uitsteekt. De middelvinger steekt dus maar twee kootjes verder dan de andere vingers. Dus de wijsvinger steekt veel verder uit dan de middelvinger.
Ik doe dat altijd met mijn wijsvinger. Ik ken ook niemand die dat met een middelvinger doet. Dat lijkt me ook een wat obsceen gebaar.

Het is toch niet toevallig zo dat als je auto rijd dat veel mensen jou "aanwijzen"? ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijke voorkeur en het is nog niet verboden... Als het verboden is dan moeten ze die mensen heel hard aanpakken, want ze lopen toch altijd over de grens te gaan... Dus dan ik stel voor harder te straffen...
Maar zolang het nog niet verboden is, vind ik dat ze zich er niet mee moeten bemoeien, het is ieders voorkeur en laat het ieder voor zich toch uitzoeken...

Als men de boodschap kan overbrengen is het mij al goed, ook via de middelvinger...

(Als de meerderheid gaat aanwijzen met de middelvinger, dan moet het gebruik van de naam wijsvinger verboden worden... Dan moet de middelvinger wijsvinger gaan heten en die wijsvinger van nu de linkervinger (of rechtervinger al naar gelang de hand) en er moet harder gestraft worden als iemand zich daar niet aan houdt...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd mijn wijsvinger. Als ik mijn middelvinger doe voel ik me zo stom. Ik zou niet weten waarom mensen met hun middelvinger wijzen. Misschien omdat deze al iets verder uitsteekt? Maar het valt me niet op dat mensen met hun middelvinger wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat doordat het makkelijker voelt, je middelvinger zit precies in het midden en dus houd je dan je pols recht. Als je je wijsvinder gaat gebruiken moet je pols een beetje buigen om er recht voor te zitten of je moet je arm wat buigen en dat is na een tijdje vermoeiend. Denk dat je uit gemak je middelvinger gebruikt.

Toegevoegd op 01-06-2009 12:42:55
wijsvinder.....???? wijsvinger natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me nog goed herinneren dat een jongetje uit de kleuterklas dat deed, ik vond dat altijd zo vreemd! Het is waarschijnlijk een gewoonte vanaf kinds af aan en zal komen door gemak of gewoon een fijnere beweging. Toch is het wel apart omdat de rechter wijsvinger meer naar links kan uitwijken, terwijl er bij de middelvinger aan beide kanten weinig plaats is door andere vingers. Hierdoor kan een wijsvinger gemakkelijker uitwijken naar ndere kanten en dus ook gemakkelijker aanwijzen. De wijsvinger heet niet voor niets zo...