Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je heb de voedselbank Waarom geen kadootjes bank voor de minder bedeelde onderons ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar zijn inderdaad wel varianten voor.

Een paar weken geleden was er op het jeugdjournaal een stichting te zien.
Ze deelden verjaardagspakketten uit voor kinderen die jarig waren.
Daar zat vanalles is om een kinderfeestje te vieren, inclusief een cadeautje.

http://static.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2010/9/10/verjaardagsdoosvoorarmekinderen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat dat niet een van de eerste levensbehoefte is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaan wel. Verschillende liefdadige organisaties houden zich bezig met het uitdelen van kerstpakketten aan minder bedeelde mensen. De meeste orgnaisaties bepalen zelf waar de behoefte het grootst is, je kunt jezelf er dus niet voor opgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaat wel, heb er vroeger ook aan meegedaan. Dan moest je een sinterklaas cadeautje kopen voor bejaarde mensen en dan kreeg je hun adres om het te brengen. Ik heb het 1 keer gedaan, daarna nooit meer. als je in hun huis zag wat ze allemaal hadden... zo leven mensen niet die weinig geld hebben....en dan nog de reactie die ik kreeg toen ik het cadeautje ging brengen. Ik mocht binnenkomen, maar moest in de gang blijven staan. Er werd naar het cadeautje gekeken alsof het tegenviel en er werd niks gezegt. Ze keken alleen maar naar de grond.
Dat was voor mij gelijk de laatste keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benader de Voedselbank in jouw regio en vraag of er zulke initiatieven zijn, en zo niet: of dat misschien een idee is om op te starten, desnoods voor volgend jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuk initiatief van je, wanneer start je met die cadeautjesbank?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er bestaat in Eindhoven e.o. 'speelkracht'. Speelgoed wordt ingezameld en uitgedeeld aan minder bedeelde kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cadeautje is een extraatje, geen 1e levensbehoefte. Ook minder bedeelden hebben behoefte aan een cadeautje soms, maar de regering kan het geld wel beter besteden.

Toegevoegd na 56 seconden:
zoals al genoemd natuurlijk wel varianten, als schoenendozen zullen enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen moeten éérst zorgen dat ze niet omkomen van de honger, daarna kan je ook aan leuke dingen gaan denken.

Stel je voor dat we als ontwikkelingshulp dozen kauwgom naar Afrika gaan sturen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding