Wat voor kennismakingsspel kun je doen met ouderen?

Het is de bedoeling dat ouderen zich aan een pastorale medewerker voorstellen, op een leuke manier en niet altijd het 'standaard-voorstellen'.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan allemaal zinnen en spreekwoorden verzinnen, die de ouderen af moeten maken. Bijvoorbeeld: Je kunt mij wakker maken voor... Ik heb mijn buik vol van... enzovoort.. Veel plezier!

Als het alleen gaat om een namenrondje kun je de ouderen in een kring laten staan. Een persoon begint met het zeggen van zijn naam en gooit dan een bol wol naar een tweede persoon, liefst die aan de overkant staat. Het uiteinde van de draad houdt persoon 1 vast. De tweede persoon zegt zijn naam en gooit naar de 3e persoon en houdt ook weer het stuk draad vast. Aan het eind is iedereen met een draad aan elkaar verbonden en gaan ze naar elkaar teruggooien in tegenovergestelde richting. Ze moeten dan dus de volgorde en de namen onthouden! Als het goed is lukt dat teruggooien in de juiste volgorde dus zonder knopen in de draad. Maar het leukst is eigenlijk als het juist niet lukt. Want dan gaat iedereen gezamenlijk proberen de knopen te ontwarren. En dan is het ijs meteen gebroken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100