gaat de wereld nog 100 jaar verder zonder oorlog?

ok, er zijn altijd oorlogen, maar hoe reëel is het om te zeggen/denken dat we nog een volle 100 jaar volhouden zonder oorlog (in het westen) "WOIII"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee. Statistisch gezien is dat niet waarschijnlijk; In de geschiedenis van de wereld is er bij mijn weten geen 100 jaar geweest waarbij er o europees grondgebied geen oorlog gevoerd is.
Trouwens.. Joegoslavie wast echt 'het westen' voor de burgeroorlog daar een 20 jaar geleden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er een grote oorlog in het Westen weer voorkomt, hangt helemaal vanaf of wij in staat zijn om op tijd van onze afhakelijkeheid op olie af te stappen. De vraag neemt toe, het aanbod blijft gelijk of slinkt. Wat er bij geen verandering gebeurt, laat zich raden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze wereld zonder oorlog? dacht het niet. de moderne geschiedenis is nog nooit verlopen zonder dat er ergens oorlog was, dat in het verleden zo en dat is nu nog.
de wereld is groter dan Nederland en het westen. wij hebben al geruime tijd gelukkig geen oorlogsomstandigheden meer, maar denk maar aan Irak en Afghanistan, Congo en nog vele andere landen.
zo lang de mens niet heeft geleerd om zijn oorlogsdriften beter onder controle te houden, zal een situatie dat er nergens oorlog is, nog niet voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog heeft niet met olie of driften te maken. Oorlog wordt veroorzaakt door de wapenindustrie. Dat is een hele grote en invloedrijke lobby in de wereld. Wat denk je dat er met die industrie gebeurt als er geen oorlog meer zou zijn?
Zolang de wapenindustrie zo'n grote vinger in de pap heeft, zal oorlog nooit verdwijnen uit de wereld.