Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het dat men zo makkelijk andermans stopwoordjes overneemt?

Dan bedoel ik zoiets als "gaaf"of "vet" of "juist ja",om er een paar te noemen.

13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

als je vaak met iemand omgaat die een stopwoordje heeft dan gaat dat automatich wat over denk ik. en zonder dat je het doorhebt doe jij het ook inneens
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Mensen neem spraak van elkaar over, wij als gezin wonen nu in verschillende delen van het land, heb ik stiekem een beetje een brabantse tongval gekregen, ' zingt' mijn zus een beetje Rotterdams.
Met stop woordjes gaat het net zo, je hoort ze en gaat ze zelf gebruiken, alhoewel je ook bewust woorden níet kan gaan gebruiken, omdat je ze irritant vind bv.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trendy
modebeeld
gaat zo vanzelf
en: je hoort erbij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let eens scherp op: je neemt ze alleen over van mensen die aanzien hebben. Heb je ooit een stopwoord van een 'loser' overgenomen? Nee, 'tuurlijk niet, met zo'n stopwoord onderscheid je jezelf: je geeft aan bij welke groep je hoort. En dat is de groep 'winners'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
adriana
13 jaar geleden
Ik denk dat hier een kern van waarheid in zit
,maar dat het min of meer onbewust gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt: bij bijna iedereen gebeurt het onbewust. Tot je erop gaat letten;)
Het zijn woordjes die lekker in de mond liggen een makkelijk toe te passen zijn. Je kan het vergelijken met muziek.. Sommige nummers blijven de hele dag in je kop zitten! (of je het nu wilt of niet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, weet je, ik denk dat dat komt omdat ze zo lekker nietszeggend zijn en vullen ze mooi de denkpauzes in in een zin. Daardoor, zeg maar, hoef je minder uh ... euh .. mmm.. te zeggen, want dat klinkt zo dom. Vind je ook niet? Ja toch! Absoluut!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding