Is een darkroom waar swingers terecht kunnen op de karmasutra beurs moreel te verdedigen?

De fractie van de ChristenUnie in de Utrechtse gemeenteraad is tegen de aanwezigheid van een darkroom op de Kamasutrabeurs, dit weekeinde in de Utrechtse Jaarbeurs.

Bezoekers kunnen tegen extra betaling het Swingerscafé in en hebben daar de gelegenheid seks te hebben met anderen.

http://www.nu.nl/politiek/2165287/christenunie-darkroom-kamasutrabeurs.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Je kunt ook sex hebben in een hotel als je voor een kamer betaald. Dit Swingerscafe is wat dat betreft niet anders. Je betaald niet voor de sex, je betaald voor toegang tot een ruimte. Ik zie niet wat hier moreel op tegen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het prettige van ons landje is, dat als je activiteiten ontplooit, waar niemand anders last van heeft, dat zulks niet moreel te verdedigd hoeft te worden. Ook niet aan de CU.
Zeker niet aan de CU.
14 jaar geleden
Ik zie nu pas dat je twee vragen had gesteld, daarom alsnog antwoord:

Het gaat om consenting adults in een niet-publieke ruimte. Als het mag van de uitbater van de locatie, heeft wat mij betreft verder niemand er wat mee te maken.

Nog even en de CU vindt dat je geen seks mag hebben in een hotel tenzij wettig getrouwd, en dan nog met de gordijnen dicht, het licht uit en alleen in missionarishouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervanaf wat je mores is. De ChristenUnie, net als het grootste deel van Nederland vindt, dat sexualiteit een een vrouw en een man (liefst), en dan nog binnen een liefdesverhouding plaats hoort te hebben.
Ikzelf vindt dat mensen elkaar zoveel mogelijk niet moeten gebruiken als consumptieartikel, en dat geldt voor alles dus ook voor darkrooms. Mijn mores zegt dus: geen dark rooms.
Lees verder eens iets over Kama Sutra. Het beeld dat ik ervan heb, is, dat het moet leiden tot een betere relatie met eigen partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gelooft dat jouw god straft voor dergelijk gedrag (met bijvoorbeeld een aardbeving, die ook jouw onschuldig zieltje kan treffen) dan zou je dit CU-standpunt daarvanuit kunnen verdedingen. Niet zozeer een morele verdediging alswel eentje uit angst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie heeft in overleg met de gemeente Nijmegen wel eens d.m.v. Algemeen plaatselijke verordening een darkroom in een discotheek geweigerd (lees sex geweigerd). Dus dat zou in Utrecht ook kunnen.

Als alleen de CU moreel tegen is gaat dit niet lukken voor het weekend volgens mij.