Invaliden mogen gratis parkeren in de drukkere stadcentra's. Mee eens?

Of juist niet? En waarom wel/niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 zaterdag ruilen (SORRY HOOR)ALLEEN MET BOODSCHAPEN DAN MAAR)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij geef ik mijn mening hier niet en al zou ik dit doen dan nog mag hierover van gedachten gewisseld worden lijkt me.

Het beste antwoord

Het gratis parkeren voor invalide is niet door onze regering bedacht. Elders in Europa zijn ze ons voor. Het besluit van de regering is ontstaan door druk van andere landen. Wij zijn het enige land nog, die het verdrag voor gehandicapten nog niet heeft ondertekend. Het blijft eeuwig een geld kwestie. Bij de meeste meters kunnen gehandicapten niet eens komen., willen ze participeren in de maatschappij dan zullen we de voorzieningen moeten aanpassen. Ondersteunende begeleiding vervalt hier door de awbz bezuinigingen ook al. Die paar euro`s om dichtbij te kunnen komen is er nog gelukkig nog. Geloof me mensen op mijn ziekte proces is aan zorg al in èèn jaar 25.000,= euro bezuinigd. Geld maakt niet gelukkig. Maar die reikende hand als een kleinigheid voor de meter moet er gewoon zijn. Samendelen zeggen sommigen, maar ze doen het niet. Ze roven je invalide parkeer kaart of gaan op invalide plaatsten staan. Samen delen en is niet je portemonnaie trekken. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Niet mee eens. Ik vind wel dat er parkeerplaatsen moeten zijn voor invaliden, maar waarom dit dan direct gratis zou moeten? Ik zie daar niet direct een noodzaak toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste betaalautomaten zijn voor veel invaliden onbereikbaar, dus kun je onmogelijk verwachten dat er betaald wordt. Of er geld wordt gevraagd voor de invalidenparkeerkaart is aan de uitgevende gemeente om te bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, terecht. Voor degenen die wel goed ter been zijn is het net zo eenvoudig met het openbaar vervoer te gaan, want dat is de bedoeling van parkeergeld. Voor invaliden is dit niet zo eenvoudig, maar voor hen is het nog belangrijker om zo dicht mogelijk bij hun bestemming te komen. Ze zouden niet moeten hoeven betalen voor iets wat helemaal niet hun schuld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel OK, maar als er misbruik word geconstateerd mogen de boetes enorm zijn wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boetes helpen niet bij rijke lui... Opsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij in de buurt wordt de laatste maanden heel streng op gecontroleerd. Hulde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boetes op basis van inkomen dan, gebeurt in zweden dacht ik ook
Niet mee eens. Er moet wel altijd een plek voor ze overblijven zodat ze niet ver hoeven te lopen dat zeker wel! Maar als wij moeten betalen dan hun ook. Ze zijn niet invalide in hun portemonee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor van mij mogen ze. Ik ben blij dat ik mag betalen en mijn auto verder weg kan zetten en gewoon te voet het laatste stuk kan lopen.
En dan nog vind ik het een schrale troost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee eens? Zien we hier niet iets belangrijks over het hoofd? Namelijk dat de meeste invalide mensen een simpele uitkering hebben omdat ze niet kunnen werken, maar wel een auto nodig hebben om zich nog enigszins te kunnen verplaatsen. Is het dan niet erg vriendelijk om ze in ieder geval te helpen met gratis parkeren? Wij kunnen er voor kiezen om een fiets te pakken, zij niet!

Toegevoegd op 30-05-2009 23:06:43
Niet alleen een fiets, we kunnen ook gaan lopen of een bus of tram pakken... invaliden hebben deze simpele keus helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens. Net als vroeger zou ik ook liever naar het centrum lopen... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Iamback Weet je, het is zo makkelijk om hierop 'nee' te antwoorden als je zelf kunt gaan en staan waar je wil en het vanuit een financiële hoek bekijkt. Maar met een beetje inlevingsvermogen in de ander en de gedachte dat je dit zelf ook kan overkomen, is er wat mij betreft maar 1 antwoord mogelijk.
Niet mee eens. Als je invalide bent wil dat toch niet zeggen dat alles opeens gratis moet worden? Als je je een auto kunt permiteren, kun je ook parkeergeld betalen, net zoals een ieder ander.
Wel vind ik dat er voldoende parkeergelegenheid moet zijn voor invaliden. Dichtbij belangrijke winkelcentra, uitgaansgelegenheden, etc....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles, maar parkeren wel.
Gun je ze die paar kwartjes niet eens?
OK, alle argumenten hierboven gehoord hebbende, ben ik voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal wel mee eens.
In Den Haag is het trouwens al zo dat je gratis mag parkeren.

Mijn tante is erg slecht ter been en heeft dus zo'n invalide-parkeerkaart. Vorig jaar heb ik haar getrakteerd op een voorstelling in het circustheater. Daarnaast liggen 3 invalidenplaatsen. Wij waren anderhalf uur voor aanvang van de voorstelling aanwezig, maar de plekken waren al bezet.
Gelukkig mag je in Den Haag dus wel overal staan als je invalidekaart zichtbaar is, ik moet er niet aan denken dat ze dat hele stuk naar de parkeergarage lopend had moeten afleggen.

Daarnaast heb ik een vriendin gehad die afhankelijk was van een rolstoel. Pas toen ik met haar meereed viel het me op hoe vaak mensen die goed ter been zijn hun auto op een invalideplek zetten, gewoon omdat ze even "vlug" een boodschap van nog geen 5 minuten moeten doen. Ze weten niet hoeveel ellende ze daarmee veroorzaken, maar goed, dat is een heel andere discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Gelukkig mag je in Den Haag dus wel overal staan als je invalidekaart zichtbaar is"
?
Volgens mij mag dat ook als je de kaart niet zichtbaar neer legt (al moet je dan natuurlijk wel betalen ;)).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, in Amsterdam is mijn kenteken digitaal geregistreerd. Ik kan overal (zonder betalen) parkeren, zonder de kaart neer te leggen (dat hoeft alleen op gereserveerde plaatsen)... een handige actie tegen diefstal van de kaart.
Ja, mee eens, maar dan moeten ze wel in eigen wagen komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er gebeurt met iedereen gelijke behandeling, er zijn al invalide plaatsen.!
Maar ik ben ook wel eens invalide in mijn portomonee. ik vind invalide en parkeren 2 verschillende dingen.
ik zeg gewoon betalen net als ieder ander.

Toegevoegd op 31-05-2009 00:27:06
ik zie heus wel de moeilijkheidsgraat, ik ben over 2 weken ook zo goed als invalide alleen is het tijdelijk, en het begint nu. ik leef ook heel krap in mijn branche en soms verdien ik minder dan mensen met een uitkering, en nog steeds vind ik niet dat ik dat het recht zou hebben gratis te parkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'recht'
'T lijkt me anders ook niet 'recht' dat zij invalide zijn en 'wij niet'.
Ze hebben 't al zo zwaar. Financieel hebben ze 't ook vaak moeilijk.
Van mij mogen ze. Trouwens ik parkeer ook vaak gratis - en hoop dat er geen bonnetje op de ruit zit als ik terug kom ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ,maar recente onderzoeken hebben aangetoond dat er veel misbruik van gemaakt wordt door valse kaarten.(20 %)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en? Dan zijn die gehandicapten DUBBEL slachtoffer: en ze zijn gehandicapt, en ze mogen niet meer vrij parkeren OMDAT er IDIOTEN zijn die hun plekjes inpikken??
Het is logisch dat je de daders (met de valse kaarten dus) moet aanpakken, en niet de slachtoffers (de gehandicapten). 'T komt al veel te vaak voor dat de slachtoffers de dupe zijn door regels die zijn ingesteld omdat idioten de boel voor een kleine groep verzieken.
Ja, ik ben het helemaal mee eens.

Sommige invaliden zijn door een ongeluk invalide geworden en krijgen/hebben hierdoor een uitkering. Stel dat je gaat parkeren en je moet hiervoor ook nog eens betalen dan hou je nog minder over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Zonder deze mogelijkheid kan ik niet meer naar een stadscentrum. Op straat mag je als gewone automobilist meestal maar 1,5 uur parkeren, dat is voor iemand met mobilteitsproblemen te kort om je boodschappen te doen. Sterker nog, ik ben niet zelfstandig mobiel, dus ik heb een vrouw die mij een een dochter van 3 moet begeleiden. Probeer dan maar eens in 1,5 uur je ding te doen, of iedere keer terug te gaan om je saldo bij te vullen.

Gratis of betaald, financieel maakt het niet veel uit, maar qua gemak, stress en rotzooi maakt het enorm veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarom nou niet? Gun het ze gewoon... Zij hebben niet zoveel mogelijkheden als wij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ik het ze niet gun? Het is gewoon een vraag om de meningen te peilen...
Oneens.
Ik zie echt geen enkele reden waarom een invalide gratis zou moeten kunnen parkeren.
Als hij/zij niet wil betalen, dan moet hij/zij gewoon lekker thuis blijven. Zo is het voor ieder ander toch ook? Als ik geen parkeergeld wil betalen, moet ik voor de bus betalen, of voor de fietsenstalling.

Toegevoegd op 01-06-2009 13:58:26
enne: iemand zei dat het doel van parkeergeld is om mensen in het OV te krijgen. Dit is onjuist. Parkeergeld is namelijk gewoon een vorm van belasting (en dat zegt de wet, dus dat is niet mijn idee erover), dus een inkomstenbron voor de decentrale overheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stadcentra's??? Het is - centrums of -centra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee eens. Hartstikke erg dat je gehandicapt bent, maar je kan toch ook niet opeens zeggen dat alle mensen met een varkensneus gratis plastische chirurgie mogen laten doen!