Wie heeft er een zelfgeschreven gedicht en wil dat hier laten lezen?

Het zelf schrijven van gedichten is vaak een uiting van gevoelens.
Het is heel persoonlijk en vaak niet eens voor anderen bestemd.
Maar we zitten hier min of meer anoniem, dus zou dat moeten kunnen!
Graag wel een verklaring bij het gedicht, wat de reden was om het te maken.
Is dat te persoonlijk ,dan mag je het weglaten.
Van het lezen van een ander zijn gedicht, kun je vaak veel leren en inzichten krijgen.
Gedichten zijn vaak boodschappen, welke boodschap heb jij?

Iedereen bedankt voor zijn inbreng en voor jullie vaak zeer persoonlijke gedichten. het was voor mij zeer moeilijk om het beste gedicht te kiezen, ik had er eigenlijk drie.
Bij een gedicht had ik tranen en dat is hem dan ook geworden. Ik hoop dat ook jullie het met mijn keus eens zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

To Maiseya To us it's a once in a lifetime chance we get On that beautiful day in august when we first met Since then a lot of fun we shared More possible moments together Plus all the love you spread Have all faded away in a flash on the day your flight to home ended up in a plane crash At first we thought: "la vie est une garce!"* And wished that we could know that "a demain"** were gonna be our last words Now we know better although it hurts We are thankful to God for letting you in our lives Even for a while We guess he sent you to us with a mission Such beautiful angel with an eternal smile But it was under condition that you would go back home if your job was well done So now we only wait for another beautiful day to come when we will be together again as one That is since we realized that even a million words can't bring you back We know because we tried And neither can a million tears We know because we cried... By: Raquel, 19 april 2008. *Life is a bitch! **Untill tomorrow (Dit gedicht schreef ik voor mijn goede vriendin Maiseya Upuhe Maluwapin, 20 jr, die omkwam bij de vliegramp bij Antino aan de Lawa, in het Boven-Suriname gebied. Het gebeurde op donderdag 3 april 2008, tijdens haar vlucht naar huis.)

Op goeievraag zit een man, Edje Dijst Misschien van ons wel het levenswijst Maar gedichten op deze site, moet dat nou echt? Nog even en ik ben pleite, zogezegd.

Voortaan is er boven mij en onder mij iemand die meekijkt. Het geeft mij voldoening en maakt me klein. Het grappige is dat die niet op mij lijkt. Toch heeft hij als doel zoals ik zijn. En ik, leer er van dat ik na een paar jaar niet zoveel anders was als hem. Of in ieder geval, ik hoor in hem mijn eigen stem.

deze heb ik ooit geschreven toen mijn dochter nog klein was, en vind het precies verwoorden hoe ik het voel. A miracle took place,when you grew inside me, I felt one of the chosen people selected by an even bigger miracle somewhere in the universe Now I can see you grow to be a beautiful person and still you are a miracle, because your mind is free you can think for your self, and share it with me your plans, your future, your fantasy I sincerely hope, that there will be a time for you, to experience this same miracle and share it like I did with my mother, It is the circle of life the biggest miracle!

Deze heb ik geschreven toen mijn vriend en ik uit elkaar waren - gelukkig kwamen we er allebei achter dat we niet zonder elkaar kunnen =) Heel even leek het weer Of alles goed zou gaan Een paar dagen werken met lijm en hopen Dat het zou houden deze keer. Een zaadje van hoop geplant Tussen de scherven van Mijn hart, in de lijm die, Nog niet droog, nog niet sterk genoeg Was, zo dacht ik, zo wilde ik, Te snel, het zaadje kiemde en De wortels in de lijm maakten Nieuwe barsten, groter nog Uiteengespat, de lijm die eens Alles maken kon zal niet meer Nooit meer mijn hart Nooit meer kunnen lijmen Scherven zonder einde Een vriendin gaf aan dat ze de afgebroken zinnen niet prettig vond lezen - echter dit laat ik zo staan, omdat ik met deze vorm mijn verwarring weer wilde geven.

Dichten,gedicht laat alles open De tijd zal blijven verlopen Niets in jouw leven gaat dicht

Wij willen altijd het waarom weten. Anders hadden we niet op GV gezeten. Religieuze vragen zorgt voor onrust. Prima, zolang de hond zijn brood nog lust. 1000 mensen, 1000 meningen is een feit. De ene accepteert het, de andere lijdt. Als we eerst tot 10 tellen. Voordat we een vraag stellen Of een antwoord geven. Kan een ieder er mee leven. Mocht ik niet correct zijn. Geef me dan a.u.b. een sein.

' een kindje komt nooit zomaar. Een kindje word je toevertrouwd. Een kindje is je gegeven. Zorg dat je het wonder behoud.''

moderator oh moderator weet u het nou werkelijk beter? tussen al dat geblaat, staat ook iets wat ergens op slaat. wordt er gemeten met 2 maten, is het dan zo gek dat sommige jullie haten? al kunnen wij jullie acties niet apricieren, kunnen wij jullie bijdrage uiteindelijk wel waarderen. maar met pim van der b. leven wij het meeste mee. (geintje)

Liefde? Zacht is de vulling op je schouder Dat voel ik, wanneer ik je in je nek kus Maar verder voel ik niets, althans niet voor jou Want wanneer ik je zoen, denk ik aan je zus Jouw zus is veel knapper en liever Jij hebt het sex-appeal van een wok Jij houdt van Whitney Houston, die ik gewoon niet uit kan staan Je zus houdt tenminste van rock Maar jouw zus, die heeft al een vriendje Ik heb het met jou, zodat ik af en toe toch dicht bij hààr kan zijn Het is de manier waarop ze loopt, de manier waarop ze lacht Waarom kan jij gewoon niet zoals zij zijn? En raad eens met wie ik seks heb, wanneer ik seks met jou heb? En waarom denk je dat het is, dat ik altijd zo snel kom? Jouw zus is doctorandus, ze is echt superintelligent Als jullie uit dezelfde ouders komen, waarom ben jij dan zo verschrikkelijk dom? En zo kan ik nog wel even doorgaan Nog even en ik kook Ik denk dat ik maar een boek ga schrijven: ‘Mijn miserabele leven met een verschrikkelijke trut’ En het wordt nog een bestseller ook!!! Toegevoegd op 30-05-2009 19:31:10 De reden: Niet lang ervoor ging mijn relatie over, met iemand waarvan ik achteraf dacht: 'Wat was ik aan het denken, toen ik met jou iets begon...' Toegevoegd op 30-05-2009 19:32:36 Gelukkig is het gedicht niet autobiografisch, maar ik wilde mijn boosheid kwijt, denk ik...

Bronnen:
Mijn Gedichten (Map)

Ik wil een gedicht dat ik heb geschreven naar aanleiding van het overlijden van mijn ex-werkgever best tonen:... In memoriam Je was uniek, Gedreven en passioneel. Je was uniek, Zo als jij waren er niet veel. Je was uniek, Om iemand te inspireren. Je was uniek, Om iemand iets te leren. Je was uniek, Naast mij nog vele fans. Je was uniek Ton, Je was een bijzonder goed mens.

Als het regent in september Dan valt Kerstmis in december

Hoi eddijst, deze vraag is op m'n lijf geschreven. Ik schrijf bijna dagelijks gedichten, veel voor mensen om me heen, het leven, mijn gedachten. Ik zal er twee met jullie delen. I’ve never been in love at all Never even thought I’d ever fall But you touched my heart and soul And you took complete control Every day you’re on my mind I think about you all the time It feels like a miracle, you and me With you, that’s where I wanna be When you’re making love to me I feel a joy I’ve never known I feel your body close to mine your lips, so nice and warm And more and more each day I feel my love and passion grow It’s beyond believe, my feelings for you I just wanted you to know… -------------------------------------------------- ik heb je op de wereld mogen brengen en mag nu alle jaren naast je staan ik doe alles om je te helpen, te steunen totdat je ooit je eigen weg zult gaan en ook dan ben ik er nog steeds voor jou voor steun, advies, een luisterend oor of gewoon samen even lachen en kletsen ja, daar zijn moeders voor... wat er ook in je leven mag gebeuren vergeet niet, ik ben er altijd voor jou je bent mijn lieve dochter, mijn beste vriendin waar ik zo onvoorstelbaar veel van hou

Gedicht geschreven, afgelopen winter op het Waaltje achter mijn huisje. Gedicht. *** Zingende vleugels in grote getale vliegen zwanen vleugels zingen witte wolken dalen neer parels in vrieskou schitteren parelmoer het ijs op palet drijft vol pracht zwart vet op knobbels oranjebloesems in de veren schuilen vogels dichtbij elkaar onder takken wachten

Bronnen:
Gedicht Zingende vleugels

Nu niemand mij vertelt wat het goede van het kwade onderscheidt speel ik rechter in dit kortgeding en verklaar de schrijver dezes vogelvrij voor alle verdere tedere delicten. (schoolgedicht 1971)

Als ik , op het gras een vogel zie die boodschappen doet dan denk ik, hoe verwonderlijk, dat ook hij nog eten moet. Toegevoegd op 31-05-2009 21:28:32 Ik heb nog veel meer geschreven. Hier een hele persoonlijke. Ik heb hem geschreven 10 jaar geleden. 1 uur nadat mijn vader overleedt , aan de andere kant van de wereld. Op vakantie in New Zealand. Dit gedicht heb ik voorgelezen tijdens de crematie ceremonie en spreekt naar mijn mening voor zichzelf. Ik zit op m'n bed en kijk om me heen het leven lijkt zijn adem in te houden De zon aan de hemel schijnt maar als een onscherpe foto lijkt alles verdoofd. zo voel ík mij ook, vader en zo noemde ik je nooit, pap maar nu, is alles anders. Alles in huis doet aan je denken en dat dat geen cliché is komt door wie je was bent, blijft. Ik zit op m'n bed jóú bed, tegen je aan te praten. En héél even, voel ik je hand op mijn schouder.

Nooit meer altijd Altijd nooit meer. Een van de gedichten die ik na het overlijden van mijn moeder schreef...

Dit is de Bridge uit mijn zelfgeschreven liedje; I want to believe, that love is really, A thing we can't deny. And when I think that love can't touch me, I hope I'm so wrong.

tussen miljarden sterren, op een plek die niemand weet, draait een klein planeetje, die "de aarde" heet. en op dat kleine planeetje, op een plek die niemand weet, woont een bijzonder manneke, die eddijst heet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100