welke media kunnen de meeste invloed uitoefenen?

Toegevoegd na 3 minuten:
welke media/medium beinvloeden de mensen nou het meest?

Is het de krant/televisie/internet/reclameboodschappen etc etc.

En waarom denk je dat of is dat zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Actualiteitenprogramma's en programma's waar de kijkcijfers zeer hoog zijn. Je moet de massa's mensen bereiken. Een documentaire op Holland Doc, daar bereik je niet iedereen mee. Het NOS Journaal, en RTL Nieuws bereik je al heel wat meer mensen mee. Als je bepaalde nieuwsfeiten herhaalt via meerdere media, krant, televisie en internet bereik je de meeste mensen.

Onderschat wordt hoe erg media de mens beïnvloed. Onze mening en wereldbeeld wordt gevormd door alles om je heen, en nog wel het meest door de media.

Een proef, lees dit: Koran, Achmed, Mohammed, Islam.
Voor de meeste mensen klinkt dit negatief.

En dit: Piet, Kerk, Jezus, Christendom
Dat klinkt al een stukje vrediger.

Onze meningen zijn door anderen gemaakt. Het voorbeeld is CO2 uitstoot. Het is onze schuld dat de aarde opwarmt, de oplossing is CO2 reductie. Dit geloven wij allemaal zonder er zelf kritisch naar te kijken of onderzoek te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen alles wat u leest. Maar beelden die flink bewegen werken diep in het onderbewuste. Heeft u al een voorkeur dit geld voor ieder, dan is men meer ontvankelijk of meer te beinvloeden. De regel is hoe meer men het ziet hoe meer het naar boven kan komen. Naar eigen beinvloeding, zie de mode of telefoon toestellen die heeft een mobieltje in het wit of rose en dan heeft de ander er ook snel zo een.