Naar mijn mening zijn illuminati geheime genootschappen, en zijn ze nou niet meer actief. Waarom waarschuwt iedereen ons er dan voor?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik heb wat research gedaan en ik begrijp het nu. Ben ik de enige die een overeenkomst ziet met illuminati en de film the matrix?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb niemand er voor gewaarschuwt hoor. Dus dat is al niet iedereen. En ik ben ook nooit gewaarschuwt ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen?
Hoezo dan, waar dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer zijn die niet meer actief dan? ;)
En wat voor waarschuwingen? Kan me niet herinneren dat iedereen me ervoor gewaarschuwd heeft. En trouwens, wat voor nut zou dat nu helemaal hebben?

Het beste antwoord

Het probleem met geheime genootschappen als illuminati is dat je niet kunt weten of ze bestaan.
Sommigen waarschuwen voor geheime genootschappen en anderen voor de duivel, want als je geloofd wordt geeft dat aanzien en macht onder de gelovigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wie is die ""iedereen""? Er zijn altijd complotdenkers in deze wereld geweest, die overal illuminati zagen. B.v de vrijmetselaars.
En sinds de Da Vinci code herleeft dat weer.

Toegevoegd na 1 uur:
De vrijmetselaars werden ook altijd beschuldigd van samenzweringen.

Illuminatie bestaan niet.

Wel kartelvormers. en hebbende gekken, zoals in de wapenindustrie.

Verder zou je geheime diensten van sommige landen ook een soort samenzweerders kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het vroeger een soort revolutionairen waren en nou misschien wel ondergedoken zijn ofzo en er zijn schrijvers die daar hun brood mee verdienen om die groepen zo te beschuldigen van samenzweringen om onze samenleving te willen regeren en over te nemen en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand waarschuwt mij daar voor, dus je stelling klopt gewoon niet.

De Illuminaten van Beieren worden genoemd in het boek De slinger van Foucault van Umberto Eco.
Daarnaast komen illuministen voor in de eerste Tomb Raider film, Deus Ex en in het boek Het Bernini Mysterie van Dan Brown, dat verfilmd werd: Angels & Demons (mei 2009).
Er is ook een kaartspel gebaseerd op de complottheorieën rond de Illuminati.

Allemaal leuk en aardig en misschien zelfs interessant, maar wel verzinsels van schrijvers, hooguit gebaseerd op verhalen over historische 'geheime' genootschappen.

Je gelooft toch niet alles wat er in een boek staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennedy waarschuwde ons.
Dit genootschap als het nog bestaat is nooit een gevaarlijk genootschap geweest. Dus als het nog bestaat waarom moet iedereen dan gewaarschuwd worden. Er zijn gevaarlijker terroristische groepen