Is er een specifieke reden dat België met terreur te maken heeft?

Heeft België misschien een bepaalde rol in de strijd in Syrië of iets dergelijks?

7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Brussel (hoofdstad van België) is het belangrijkste bestuurlijke centrum van de Europese Unie.
klaariskees
7 jaar geleden
Er is m.i. nog een verklaring in een groter verband, en dat heeft met de scheiding van kerk en staat te maken.
Het Vaticaan verloor de macht in de Angelsaksische wereld door de scheiding van kerk en staat, en gebruikt nu "gereedschap" zoals de vrijmetselarij, de VN en de islam, om haar macht weer terug te krijgen. In Frankrijk wordt sinds 1905 met de wet tot séparation des Églises et de l'État de 'scheiding van Kerken en van de Staat' geregeld. In 1958 werd de regeling in de grondwet verankerd. Daarna kwamen de islamitische "gastarbeiders" in West-Europa

Het beste antwoord

De reden waarom terreur juist België treft is omdat er veel gefrustreerde allochtonen rondlopen in Molenbeek en dergelijke gemeentes. Ze kunnen geen werk vinden, hebben geen kansen en wetteloosheid heerst daar. Velen zijn niet geïntegreerd en spreken geen Frans of Engels, laat staan Nederlands. Dit is gedeeltelijk de fout van het korte termijndenken van leidinggevenden, de compliciteit van ons land en de vrees van de socialisten, die schrik hadden stemmen te verliezen bij zware hervormingen. Brussel wordt bestuurd door 4 regeringen en de Europese politiek. 5 instituten die elkaar niet vertrouwen en overlappende bevoegdheden hebben, konden uiteraard de situatie niet verbeteren. Komt erbij kijken dat er 6 politiezones zijn in Brussel die tweetalig moeten werken. Compliciteit en isolatie (door racisme, wederzijds wantrouwen en gebrek aan onderwijs) brachten de situatie tot wat hij nu is. Ook de Grote Moskee speelt een rol in de radicalisering. Een concessie geschonken door koning Boudewijn aan de Saoedische koning en onofficieel Saoedisch grondgebied. Salafistische imams worden er naartoe gestuurd door de Saoedische koning om die ideologie te verspreiden. IS weet dit alles en via propaganda spelen ze daar op in.
PS: al 30 jaar geleden maakte men een documentaire (uitgezonden door de BRT) waarin dit alles werd voorspeld. 30 jaar geleden wist men al wat er zou gebeuren en men negeerde dit. Nu krijgt men de rekening gepresenteerd.