Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vind je fijner in een persoon, constantheid of spontaniteit?

Ik snap dat het ook van de situatie afhangt, maar als je het over het algemeen bekijkt heb je dan liever constante mensen om je heen of spontane (dus zowel op werk als thuis enz.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
710

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Derko;

Ik ben nogal gesteld op harmonieuze types. Dan zou je denken dat ik dus een voorkeur heb voor constante, of misschien beter gezegd; serieuze, voorspelbare types. Is in wezen ook wel zo, maar juist dan snak je soms naar wat meer spontaniteit. Lijkt me heel verfrissend zolang het niet al te vermoeiend wordt. Constante spontaniteit wordt op den duur toch ook weer voorspelbaar....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Constantheid.

Ik hou gewoon van zekerheid. Dat neemt niet weg dat spontane mensen niet constant kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alleen maar mensen om me heen die constant spontaan zijn...

En dit bevalt me eigenlijk erg goed...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde precies hetzelfde zeggen!
Spontaan zijn is levend zijn... Constant zijn is niet leven...

Geef mij maar spontaniteit, hoe inconsistent dan ook... Het leeft tenminste... Overal en altijd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan moeilijk kiezen tussen de twee, maar misschien ook wel, omdat het bijna onmogelijk is:
Als een persoon de hele tijd spontaan is, dus dan toch weer constant, dan is het niet spontaan meer.
Wat ik dan wel fijn vind: Een constant persoon, die dan soms iets spontaans doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spontaniteit.

Constantheid is te saai.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Constantheid...nooit verassingen, altijd alles goed doordacht...het leven is al druk genoeg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dan toch moet kiezen: constant, omdat ik ook een bepaald rustgevoel nodig heb.

En zodat wanneer iemand iets onverwacht spontaan doet, ik word verrast en het extra waardeer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Hansv Hahaha, misschien moet je je antwoord op mijn eerder gestelde vraag even bijstellen :))
Spontaniteit, het leven is niet constant en er valt niets te plannen. Dan heb ik liever mensen om mij heen die goed met nieuwe zaken kunnen omgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de persoon. Bij mijn ouders vind ik constantheid fijner, bij mijn vriendin spontaniteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding