Als er bij GV geen puntentelling zou zijn, deden jullie dan nog mee?

Ik zie zoveel vragen voorbij komen waarin iedereen het constant maar heeft over de puntentelling en de macht van moderators en van eventuele spelers met een hoge score. Nu vraag ik me af of iedereen hier komt vanwege het puntensysteem, dat zou moeten zorgen voor een soort gevoel van competitie of dat een ieder opeens thuis blijft als dat er niet meer zou zijn?

PS: Persoonlijk doen die punten mij niks, ik vind het gewoon leuk om te zien wat een ander zoal bezig houdt en als ik denk te kunnen antwoorden, doe ik dat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk juist dat er veel minder onzinnige antwoorden zullen worden gegeven.
Antwoorden die alleen gegeven worden om het scoren van punten, zullen wegblijven. Want waarom moeite doen om een antwoord dat al gegeven is over te typen of om te zeggen dat je het niet weet, als je er toch geen punt voor krijgt...

Toegevoegd op 24-05-2009 11:58:39
Als er dan een puntensysteem moet zijn, geef dan geen punten voor elk gegeven antwoord. Dat waarderingen en "Beste antwoorden" worden beloond, daar kan ik in komen.
Kwaliteit moet beloond worden. Kwantiteit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.... Mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een proces zijn kwaliteit en kwantiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit is ook zo bij het denk-, en leerproces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel de indruk dat het antwoorden puur om te scoren afneemt. Misschien een zelfregulerend mechanisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal eens met je Suniram.
+1

Andere antwoorden (11)

Ja, maar ik denk dat er dan veel meer onnodige vragen zouden zijn.
Maar met puntentelling is wel leuker eigenlijk. Alleen jammer dat je geen extra punten krijgt als je een (goeie) vraag stelt, want daar is deze site toch voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de puntentelling veel meer betrekking heeft op het aantal gegeven antwoorden. En zo zou het naar mijn idee ook moeten zijn...

Het feit dat je op GV in niveaus kan stijgen en dat je voor iedere positief/waardevol beoordeeld antwoord een punt krijgt. En dat je bij het best gegeven antwoord 10 punten krijgt is voor mij persoonlijk niet doorslaggevend...

Als er alleen maar het gegeven antwoorden als punten had gestaan dan had ik met even veel plezier vragen beantwoord op GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen de site net bestond vond ik het leuk om punten te krijgen, maar nu boeit het me niet meer echt. Dus ja ik zou nog mee doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker nog meedoen. Het puntensysteem heeft zijn voors en tegens. Denk dat het een kwestie is van fijnafstelling.

Toegevoegd op 24-05-2009 12:13:34
Maar hoe slim je het ook allemaal opzet je zult toch altijd mensen hebben die dit of dat niet bevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe wel een beetje mee voor de punten maar ik vind het niet super belangrijk. Het is meer een kwestie van de eer. IK vind het nu ook leuker om het beste antwoord te geven dan om zoveel antwoorden te geven. Als de punten weg zijn, geven er denk ik minder mensen antwoord. Ik zou zorgvuldiger zijn minder antwoorden geven denk ik net zoals de rest. Maar het hele concept van goeievraag is gebaseerd op het punten systeem. Het laat zien hoe actief mensen zijn en samen met het percentage beste antwoorden kan je zien hoe goed iemand is in antwoorden geven. Het helpt dus bij het beslissen kiezen van een beste antwoord. Bovendien helpt het punten systeem als een soort drive om goede antwoorden te geven. Immers sommige mensen worden wel daadwerkelijk door punten gedreven (ik ook) en doe daarom vaker mijn best op een antwoord. Als er geen puntentelling was dan deed ik nog wel mee. Maar ik denk minder en waarschijnlijk zijn sommige van mijn antwoorden ook van een mindere kwaliteit. O ja en moderators hebben geen machtsalure of iets dergelijks. Dat hebben we al een keer massaal uitgelegd in de vraag vinden de moderators het leuk om vragen te verwijderen. Het antwoord is nee, het is alleen af en toe nodig. We geloven in de website daarom verwijderen we de vragen. Om de kwaliteit te verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/cabaretier.8038 Een beste antwoord zegt ook niet alles hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/enig-bewijs-mens-maan.626 Het is altijd aan de vraagsteller inderdaad. Het kan altijd erger ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het gezien, maar kon het antwoord niet vinden....:)))
Maar ach, ik zal ook wel niet altijd even duidelijk overkomen.
Ja, want de site wordt gebruik door deelnemers die best wel praktische kennis hebben over het gebruik van Internet in het algemeen. Vaak wordt er snel gereageerd en dat is heel fijn.

De puntentelling kan een vertekend beeld geven en het geven van punten gebeurt niet altijd even zuiver.
De kwaliteit moet je loskoppelen van het aantal punten. Gewoon kritisch blijven op het antwoord en het controleren. Soms krijg je ideeën aangereikt waardoor je de nodige informatie toch weet te vinden. Zelfs als alle antwoorden onzinnig zijn.

De punten zijn vooral in het begin een leuke trigger voor heel veel mensen. Gewoon een leuk spel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je net binnen komt en maar weinig punten hebt is de restrictie in het aantal reacties wat opgelegd is een reden om te scoren. Daarna is het per persoon afhankelijk. Ik geef niet zoveel om die punten en dat zal ook wel blijken als je vragen en antwoorden van me leest . Daar neem ik dus een risico mee van puntenaftrek van verwijderden van reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat punten een positieve invloed op de site hebben. Dat een enkeling punten jaagt is niet zo erg.
Zelf geef ik niet overdreven om punten, maar ze geven je wel een idee dat je inbreng gewaardeerd wordt en dat is leuk (een duimpje streelt toch mijn ijdelheid).
Als er geen punten waren zou ik ook meedoen, maar eerlijk gezegd zou ik ze missen als ze werden afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik wel. Punten mogen van mij worden afgeschaft.
Bij deze doneer ik al mijn punten aan een goed doel.
Op de laatste 100 na dan, want ik wil wel kunnen blijven duimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dus
Tuurlijk... het is zo onbelangrijk die puntentelling, kan me gestolen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens! +1
enige wat telt is dat ik een bepaalde hoeveelheid punten nodig heb om mee te mogen beoordelen en om voldoende vragen te kunnen beantworden. Ik denk dat de niveaus en hun bijbehrorend epriveleges wat beter ingedeeld kunnen worden.